Elevi din clasele a IV-a de la școlile din Ibănești au participat la o activitate comună cu elevi din clasa a IV-a de la Centrul Școlar Pentru Educație Incluzivă Nr.1, din Tîrgu Mureș. Au colindat, au spus ghicitori, au desenat și au lucrat împreună. Cei aproximativ 20 de elevi au și gătit, lucrând în echipe de câte doi, un elev din Ibănești și unul din Tîrgu Mureș, pregătind în final o gustoasă salată cu roșii, castraveți, ardei, ton și lămâie. Rezultatul: o zi plină de ambele părți.
Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Nr. 1 din Tîrgu-Mureş asigură accesul la educaţie, prin educaţie formală şi servicii educaţionale, copiilor cu cerinţe educative speciale, şcolarizaţi atât în învăţământul special, cât şi în învăţământul de masă. La invitația directorului adjunct, Csilla Peterffy, zece elevi din clasele a IV-a din Ibănești, însoțiți de cadre didactice (Camelia Alexandru și Mariana Gliga, învățătoare la clasele a IV-a și Ingrid Dan, director al Școlii Gimnaziale Ibănești) au desfășurat în Tîrgu Mureș activități comune cu elevii din Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Nr.1.
Elevii școlii din Ibănești au fost așteptați și întâmpinați ca niște prieteni, au primit insigne cu harta României și mici cadouri drept amintire, lucrate chiar de elevii centrului din Tîrgu Mureș. Împreună au colindat „Steaua” și „Deschide ușa, creștine”, au spus ghicitori, au desenat răspunsurile la ghicitori și, în final, au preparat o salată de legume pe care au și mâncat-o, desigur. Lucrând împreună au învățat să se completeze și să se ajute. Elevii din Tîrgu Mureș, dornici să facă lucrurile bine și să se apropie de noii lor prieteni, au fost receptivi și sociabili. Deși mulți cu tulburări de vorbire, au dorit să comunice, au fost curioși, au pus întrebări, iar băieții au fost foarte mândri să poată da mâna „ca bărbații”. De cealaltă parte, Mariana Gliga a fost impresionată de seriozitatea, grija, empatie și maturitatea de care au dat dovadă elevii din Ibănești. „Le arătau elevilor de la centru ce trebuie să facă, aveau răbdare, au văzut că aceștia trebuie ajutați”, spune aceasta.
„Am văzut că trebuie să fim mai atenți, să vorbim mai rar ca să ne înțeleagă”, povestește Rihanna Fola, din Ibănești, participantă la activitate.
La început, a fost mirată să vadă și elevi de 17 ani în clasa a IV-a, dar apoi s-a obișnuit. „A fost foarte frumos, copiii erau deștepți, răspundeau frumos la întrebări, știau legumele și le-au desenat. Au fost foarte prietenoși și ne-au spus că abia așteptau să venim la ei. Au fost curioși și au dorit să știe ce facem, ce lucrăm, cum ne jucăm, ce tradiții avem, cum mergem la colindat.”
Pentru elevii claselor a IV-a din Ibănești, aceasta activitate a fost o lecție de viață. Au descoperit cât de multă bucurie au putut să aducă acordând răbdare și atenție, au învățat că, pe lângă alocații, educație și ajutor calificat, a dovedi că ne pasă de persoanele cu cerințe speciale înseamnă să le arătăm și căldură, prietenie și înțelegere.
Sursa: Comuna Ibănești
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.