Un elev din clasa a patra de la Școala Gimnazială Nr. 7 din Târgu Mureș va merge de luni la o altă școală, după ce a rămas singurul copil din clasa sa. Consiliul de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Mureș a aprobat luni, 10 noiembrie, transferul băiatului la Școala Gimnazială „Friedrich Schiller”, unde va continua studiile împreună cu alți colegi.
Situația s-a creat treptat, pe parcursul ultimilor ani, când ceilalți elevi din clasă au fost transferați succesiv la alte unități de învățământ. Cauza: comportamentul problematic al copilului și lipsa de reacție administrativă a conducerii școlii și inspectoratului.
Potrivit hotărârii consiliului de administrație al ISJ Mureș, copilul s-a trezit într-o situație unică: era singurul elev rămas în clasa a patra, secția română, de la Școala Gimnazială Nr. 7.
Inspectoratul a calificat cazul drept „situație excepțională”, caracterizată printr-un grad ridicat de urgență, având în vedere că o clasă nu poate funcționa legal cu un singur elev, iar în unitatea de învățământ nu există clase paralele în care copilul să fi putut fi redistribuit. Decizia a fost luată și în contextul în care elevul are dreptul constituțional la educație.
Părinții copilului au fost consultați și și-au exprimat acordul pentru transfer prin cererea înregistrată la ISJ Mureș sub numărul 78/10.11.2025. Inițial, au fost propuse trei variante: Școala Gimnazială „Europa”, Colegiul Național „Unirea” sau Școala Gimnazială „Friedrich Schiller”, toate din Târgu Mureș. În final, a fost aleasă ultima variantă. Ghinionul a picat pe Școala Gimnazială „Friedrich Schiller”, unde clasele a patra, secția română, au efectivele sub limita maximă stabilită de lege. O clasă are 21 de elevi, dintre care unul cu certificat de orientare școlară (CES), iar cealaltă are 20 de elevi, tot cu un copil cu CES. Aceste efectivele permit înscrierea unui nou elev fără probleme. De ce ghinion? Pentru că dacă elevul va face probleme și în noua unitate de învățământ, pârghiile legale ca să fie sancționat sunt exact aceleași și tot deranjul transferului succesiv al colegilor lui de clasă se va relua.
Totuși, pentru a încerca integrarea copilului în noul mediu școlar, inspectoratul a propus solicitarea către Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE) Mureș a alocării unui consilier școlar și a unui profesor itinerant și de sprijin, care să monitorizeze adaptarea elevului la noua școală.