Peste 10.000 de elevi din județul Mureș vor susține luni prima probă a simulării evaluării naționale, la care participă, în premieră, şi elevii clasei a VII-a, nu numai cei de clasa a VIII-a.
Potrivit inspectorului școlar general al județului Mureș, Ioan Macarie, e vorba de 5.115 de elevi de clasa a VII-a și 4.918 de clasa a VIII-a din județ, care vor susține probele în 118 unități școlare.
Luni, de la ora 9, începe prima probă a simulării evaluării naționale, de limba și literatura română, marți este programată cea de matematică, iar miercuri – la limba și literatura maternă.
“Afișarea va fi în 22 martie, notele se vor trece în catalog doar dacă doresc elevii i părinții, deci contează doar dacă doresc ei. Nu se pot face contestații”, a precizat Macarie.
Potrivit reprezentanților Ministerului Educației Naționale, la simularea examenului de evaluare probele încep la ora 9:00, moment în care, în fiecare sală, vor fi distribuite subiectele. Accesul elevilor în săli este permis până la ora 8:30. Timpul destinat elaborării unei lucrări scrise este de două ore, de când s-a încheiat distribuirea subiectelor fiecărui elev.
Subiectele sunt elaborate de către specialiştii Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE) şi sunt proiectate, transmite Ministerul Educaţiei, astfel încât tratarea lor să valorifice capacitatea elevilor de a se exprima pe temele din programa de examen, parcurse până la această dată. Corectarea lucrărilor va fi realizată, în baza unor bareme care asigură unitatea şi obiectivitatea evaluării şi notării la nivel naţional, de către doi profesori, de regulă, din unităţile de învăţământ în care elevii susţin simularea.
Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral în vederea adoptării unor măsuri adecvate pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare. La solicitarea scrisă a elevului sau a părintelui/tutorelui, notele obţinute la simulările naţionale pot fi trecute în catalog.
Obiectivele acestei simulări sunt familiarizarea elevilor cu rigorile examenului pe care îl vor susţine la finalul ciclului gimnazial, stabilirea nivelului real de pregătire atins în această etapă, precum şi optimizarea pregătirii în vederea obţinerii unor rezultate satisfăcătoare la probele din luna iunie, mai afirmă reprezentanții MEN.