CFR SA a decis modernizarea tronsoanelor între Brașov – Apața și Cața – Sighișoara, în lungime cumulată de 86 de kilometri. În decembrie 2016 CFR SA a demarat licitația. În august anul următor au fost depuse ofertele, în vara anului 2018 fiind desemnată câștigătoare asocierea BraSig,( BRASIG Strabag -Swietelsky. ) Oferta acestora era de 3,14 miliarde le, dar RailWorks a făcut contestație. În decembrie Curtea de Apel a reevaluat ofertele și în iunie anul acesta RailWorks a fost declarată câștigătoare. Numai că în iulie 2019 austriecii de la Strabag fac contestație…
“Oferta financiară a Asocierii RailWorks a fost de 2,9 mld. lei fără TVA. Sursa de finanţare pentru modernizarea subsecţiunilor Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara, în lungime totală de 86 de km, este asigurată din fonduri nerambursabile şi de la bugetul de stat, iar obiectivul general al contractului este dezvoltarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru atingerea vitezei maxime de circulaţie de 160 km/h, pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă”, a transmis cu acea ocazie CFR SA printr-un comunicat de presă citat de hotnews.ro.
Contractul prevede o gamă variată de lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară printre care trei tuneluri, Homorod de 5km, Mureni de 700 de m, Ormeniș de 6,9 km, comunicaţii pentru semnalizare, fibră optică, supraveghere video, instalatii electrice, instalatii sanitare, instalaţii termoventilaţie, apărări de maluri, semnalizare, protecţia mediului.
Perioada de execuție a lucrărilor este de patru ani (48 luni) la care se adaugă 60 luni perioada de notificare a defecțiunilor.
Calea Ferată între Brașov și Sighișoara datează din 1873. Pe vremea aceea trenurile parcurgeau distanța între cele două localități în 6 ore. În 1910, trenurilor Expres nu le lua decât 3 ore parcurgerea distanței. În urmă cu 49 de ani, trenurile Rapide parcurgeau cei 130 de kilometri între cele două localități în 97 de minute, iar în zilele noastre drumul durează între 160 și 250 minute cu trenurile cele mai rapide! Între cele două localități sunt 20 de gări, iar drumul durează ca pe vremuri cu personalul care oprea în toate stațiile!
Lupta în instanță întârzie demararea lucrărilor, astfel scad șansele ca proiectul finanțat în mare parte din fonduri europene să fie finalizat până în 2023, anul în care România mai poate trage fonduri europene pe actualul exercițiu financiar. Epopeea continuă! (EM)
Sursa Hotnews, Foto: CFR