ExplozivArt este un proiect pilot de educație nonformală care se adreseaza elevilor de clasa a XI-a din liceele târgumureșene și își propune o serie de ateliere interdisciplinare directe și conexe creării unui spectacol de teatru. In urma atelierelor, vom produce spectacolul Exploziv de Elise Wilk, regia Rareș Budileanu, în care vor juca elevi care au participat la ateliere împreună cu actori profesioniști.
Rareș Budileanu – Atelier de actorie, improvizație, mișcare scenică-
Anca Loghin – Atelier de actorie
Elise Wilk – Atelier dramaturgie
Hunor Kontczey – Atelier foto/video
Ligia Ungur – Atelier social media
Traian Moldovan – Atelier de dezvoltare personală
Alexandra Moldovan – Atelier improvizație
Alex Cioată – Atelier muzical
Andrei Suciu – Atelier design graphic
Descriere ateliere
Rareş Budileanu – Statut, relaţie şi comunicare în spaţiul mic
Prin acest atelier propun o apropiere de sine, conştientizarea corpului, a gestului, a privirii şi chiar a cuvântului. Atelierul va fi structurat în două părţi: prima parte va consta într-o încălzire corporală axată pe segmentele corpului şi conştientizarea acestora; a doua parte va conţine exerciţii de mişcare, relaţie improvizaţie şi comunicare nonverbală şi verbală.
Anca Loghin – Text și subtext
Atelier care are ca obiectiv o mai bună înțelegere a textelor prin intermediul citirii lor din perspectiva artistică. Ce se schimbă când trecem de la lectură la joc? Cum apare emoția atunci când începem să ne jucăm personajul? Cum ajungem de la emoție la empatie? Cum ne ajută empatia la o mai bună înțelegere și memorare? Vom încerca să răspundem impreună la aceste întrebari (și nu numai) citind, analizând și interpretând atât fragmente din texte clasice clasice (“ Ion” de Liviu Rebreanu, “Enigma Otiliei” de George Calinescu și “Maitreyi” de Mircea Eliade), cât și din dramaturgia contemporană romanească(“Pisica verde” și Exploziv” ambele de Elise Wilk).
Alex Cioată – Sunetul e în mine
Atelier interactiv de muzică pentru adolescenți. Participanții vor învăța bazele muzicii într-un mod nonformal, folosindu-se, în primul rând, de corpul lor, de diferite obiecte din mediul înconjurător și bineînțeles mișcându-se. Vom încerca o întoarcere în timp, accesând bazele primare de expresie și expresivitate vocală și fizică.
Traian Moldovan – Activități de cunoaștere și dezvoltare personală
Activitățile de cunoaștere și dezvoltare personală sunt deosebit de importante pentru adolescenți, deoarece aceștia se află într-un moment crucial al vieții lor, în care își formează identitatea și se pregătesc pentru tranziția spre viața adultă. Interacțiunile sociale mediate de psiholog prin dezbateri deschise vor încuraja adolescenții să-și exprime opiniile și să participe activ la procesul creativ/decizional. De asemenea, vor fi sprijiniți să-și dezvolte abilitățile de comunicare și argumentare, să-și creeze o perspectivă mai largă asupra problemelor și să-și îmbunătățească abilitățile de luare a deciziilor.
Ligia Ungur – Branding creativ pe retelele sociale
Imaginile ne influențează modul în care gândim, ne imaginăm și percepem lumea. În 2023, cultura ne este transmisă într-o mare măsură în mod vizual.
Atelierul va avea în centru concepte din zona direcției artistice, creării și planificării de conținut pentru diferite rețele de socializare. La finalul întâlnirilor, vrem ca tinerii să aibă resursele necesare pentru a înțelege cum să folosească diferite platforme digitale creative pentru a transmite idei esențiale.
Elise Wilk – Instrumente jurnalistice în documentarea textului de teatru
Cele mai multe piese de teatru contemporane au la bază o documentare riguroasă a subiectelor pe care le tratează, dramaturgul sau echipa de creație bazându-se în procesul de lucru pe tehnici specifice jurnalismului.
În cadrul workshopului, vom discuta despre propriile tehnici de documentare pentru un subiect (voi oferi exemple din practica proprie, dar și din practica altor artiști), apoi fiecare participant va alege o întâmplare din propria biografie pe care o va ficționaliza.
Alexandra Moldovan – Să fim creativi
Atelierul de improvizație are scopul de a dezvolta creativitatea, de a îmbogăți imaginația, libertatea de exprimare, munca în echipă, conștientizarea prezentului și ajută la capacitatea de a ține un discurs în fața unui public cu ușurință și încredere în sine.
Totodată, în cadrul acestui atelier, se vor învăța reguli care stau la baza improvizației, exerciții și jocuri specifice improvizației, jocuri de încălzire și inițiere.
Hunor Kontczey – Arte Media
Atelierul are ca țintă introducerea elevilor în domeniul digital de artă, incluzând captarea materialului și editarea lui, atenția fiind pe material videografic.
Atelierul este structurat pe patru părți: Introducerea în videografie, practică de filmare, practică de editare, evaluarea scurt-metrajelor.
Andrei Suciu – Graphic Design în Artă
Atelier educativ inovator, dedicat adolescenților, având scopul de a-i iniția în tainele designului grafic și de a stimula creativitatea lor prin intermediul artei și al tehnologiei.
Acest atelier propune un cadru interactiv și captivant în care tinerii vor fi ghidați în procesul de creație al unui afiș și al unui logo.
Punctul este partener al acestui proiect.