Cei mai mari furnizori de energie electrică din România și-au anunțat clienții că emiterea facturilor de curent se va face cu întârziere în această perioadă. Care este explicația?
Atât Electrica, cât și Enel Energie și Enel Energie Muntenia, care la un loc acoperă peste o treime din piața furnizării de energie, și-au anunțat clienții că emiterea facturilor pentru luna ianuarie se va face cu întârziere. Aceasta intervine după ce și pentru luna decembrie, facturile la energie au fost emise doar pentru prima jumătate a lunii, din cauza haosului legislativ.
Principalul motiv pare să fie fost controversata prevedere din legea energiei prin care românii cu mai multe locuri de consum aveau obligația să dea o declarație pe proprie răspundere pentru a preciza la care loc de consum vor beneficia de plafonare, prevedere care a fost abrogată de Guvern cu doar 4 zile înainte să intre în vigoare, la 1 ianuarie 2023.
Electrica, Enel Energie și Enel Energie Muntenia au, în total, în jur de 3 milioane din cei 9 milioane de clienți finali de energie.
Ce spune Electrica despre întârzierea facturilor la energie
”Pentru implementarea măsurilor aplicabile clienților finali din piața de energie electrică și gaze naturale în perioada 1 ianuarie 2023 – 31 martie 2025, societatea noastră a demarat o amplă acțiune de optimizare a sistemului informatic. Din acest motiv, este posibil să primiți factura la o altă dată decât cea obișnuită”, este mesajul transmis de Electrica.
Ce spune Enel despre întârzierea facturilor la energie
Reprezentanții Enel Energie Muntenia au precizat, la solicitarea wall-street.ro, că emiterea facturilor se va face cu întârziere atât pentru clienții Enel Energie, cât și pentru cei ai Enel Energie Muntenia. Întârzierea este determinată de implementarea în sistemul informatic a celor mai recente măsuri legislative, au specificat ei
Reprezentanții furnizorului nu au precizat însă o dată exactă la care se vor emite facturile. ”Continuăm să lucrăm în ritm alert la sistemele noastre informatice, astfel încât să reflecte cele mai recente modificări legislative”, a fost răspunsul lor.
Facturile întârziate pot fi plătite eșalonat
Este important de reținut că ANRE a modificat recent regulamentul de furnizare a energie electrice la clienții finali. Una dintre modificări prevede că facturarea trebuie să fie lunară. În cazul emiterii facturii cu întârziere, furnizorul are obligaţia să eşaloneze la plată sumele datorate de către client, pe o perioadă cel puţin egală cu perioada de facturare.
Reprezentanții Enel Energie Muntenia au răspuns, referitor la această opțiune pentru consumatori, că ”vom aplica măsurile cuprinse în Regulamentul de furnizare a energiei electrice la clienţii finali recent emis de către ANRE, precum și măsurile prevăzute in succesiunea de acte normative referitoare la plafonarea prețurilor.”
Citeste si:
Sursa foto: wall-street.ro