Automobilul de clasă compactă Skoda Rapid a fost lansat pe piaţa românească la un preţ de intrare de 11.990 euro (cu TVA inclus). Oferta specială de lansare conţine şi o reducere de 1.000 euro (TVA inclus), aplicabilă tuturor nivelurilor de echipare, mai puţin modelului de intrare Active 1.2 MPI / 75 CP.
Echiparea de bază include instalaţie de aer condiţionat, program electronic de stabilitate, şase airbag-uri, închidere centralizată, geamuri electrice faţă, sistem audio original. Potrivit importatorului, Rapid – primul automobil Skoda care se înscrie în noua linie de design a mărcii – va deveni etalon în clasa compactă în ceea ce priveşte spaţiul interior.
Noul model se poziţionează între Skoda Fabia şi Skoda Octavia, în clasa automobilelor compacte care totalizează în prezent circa 36% din piaţa mondială de automobile.
Rapid este primul model Skoda care dispune de designul complet revizuit al mărcii, prezentat în avanpremieră prin maşinile concept ,„VisionD” şi „MissionL”.
Spațiu surprinzător de generos
,,Skoda Rapid se adresează în special familiilor care doresc să-şi achiziţioneze o primă maşină la un preţ accesibil, dar care să le ofere suficient spaţiu şi siguranţă. Raportul excelent calitate-preţ demonstrează o alegere raţională şi o declaraţie emoţională, susţinute şi de calitatea dovedită a celorlalte modele Skoda”, a declarat Vlad Rusu, director marca Skoda la Porsche România.
Cel mai nou model Skoda impresionează prin spaţiul surprinzător de generos, în ciuda dimensiunilor exterioare compacte (4,48 metri lungime, 1,7 metri lăţime). Maşina oferă destul spaţiu pentru cinci ocupanţi şi bagajul acestora (volum portbagaj 530 l).
Modelul dispune de 3 niveluri de echipare (Active, Ambition, Elegance), cu 4 motoare pe benzină (1.2 MPI / 75 CP; 1.2 TSI / 86 CP; 1.2 TSI / 105 CP; 1.4 TSI / 122 CP) şi un propulsor Diesel (1.6 TDI / 105 CP).
Skoda Rapid a fost prezentată publicului, în premieră, la Salonul Auto de la Paris, la numai câteva luni după introducerea modelului de clasa mini Skoda Citigo, şi va juca un rol central în strategia de creştere a mărcii.
Cristina Vancea