Dacă în trecut mulți agricultori își puneau mari speranțe în participarea la târguri de profil (evenimente organizate de câteva ori pe an), acum se poate spune că resurse de acest gen sunt disponibile continuu, cu acces permanent de oriunde, fără a necesita nici măcar deplasare. În paralel, dezvoltarea rețelelor de curierat rapid ajută concretizarea înțelegerilor între furnizori și beneficiari de la distanță.
Fermierii au acces la semințe, echipamente și multe altele inclusiv de pe plan internațional, căci astfel de platforme și grupuri există la nivel regional, național, european și chiar global. Se pot vinde mai convenabil produsele, evitând mai ușor intermediarii. În plus, există acces la o piață reală, activă, cu avantaje majore pentru IMM-uri, pentru producătorii mici și mijlocii. Cei care se organizează în cooperative agricole, pe model internațional, pot negocia mai ușor cu marii retaileri, pot chiar să își dezvolte website-uri proprii și să fie activi chiar ca brand, vânzând la prețuri mai avantajoase pentru ei.
Actualul context internațional dificil generat de criza din sănătate a accelerat dezvoltarea mediului online. Consumatorul final este tot mai dispus să comande de pe internet nu doar de la retaileri mari, ci și de la mici producători. Unii dintre acești producători au depășit barierele legate de distanță și au găsit soluții de a livra nu doar local, ci chiar național, până și produse care au nevoie de păstrarea unor temperaturi scăzute. Nu este nevoie neapărat de transport frigorific, se pot utiliza cutii termice speciale, ambalaje cu gheață și alte soluții inovatoare, aplicate iată cu succes și în comerțul online din România.
Mai multe detalii pe AGROINTEL.RO