Facebook a lansat joi un fond de trei milioane de euro pentru susţinerea mass-mediei locale europene, relatează AFP. Acest fond face parte dintr-un pachet global de 25 de milioane de dolari deblocat de reţeaua de socializare pentru mass-media.
„Într-un moment în care jurnalismul este mai important ca oricând, veniturile din publicitate scad din cauza impactului economic al virusului”, a declarat Campbell Brown, responsabil de colaborările Facebook cu mass-media, la lansarea acestei iniţiative.
Acest ajutor este destinat „grupurilor de presă independente de dimensiuni mici şi mijlocii, care sunt cele mai vulnerabile la criză, în ţările cele mai afectate din Europa”, a precizat Facebook.
European Journalism Centre (EJC) va avea ca misiune selectarea mass-media care vor primi o subvenţie. Cererile se primesc la EJC începând cu 16 aprilie.
Subvenţiile sunt de 5.000 de euro (pentru iniţiative pe termen scurt pentru acoperirea COVID-19), 10.000 şi 25.000 de euro (pentru a completa lipsuri în buget) şi de 50.000 de euro pentru proiecte inovatoare.
AGERPRES/