Săptămâna trecută a fost lansat în România noul model B-MAX de la Ford, fabricat la Craiova, care poate fi comandat de clienţii autohtoni începând cu această săptămână; livrările urmând să demareze la sfârşitul lunii iulie – începutul lunii august.
Noul model Ford prezintă un sistem original cu uşi faţă clasice şi uşi spate glisante, ce integrează pilonii centrali şi oferă cel mai bun acces din clasa lui, iar motoarele pe benzină şi Diesel de înaltă performanţă câştigă la economia de combustibil şi emisiile de CO2, motorul EcoBoost de 120CP pe benzină de 1 litru de la Ford realizând un consum de combustibil cu 15% mai mic decât cel mai apropiat competitor. Bazat pe platforma globală B-car de la Ford – comună cu noul Fiesta -, B-MAX prezintă viziunea companiei asupra unui vehicul „multi-activity” compact premium, care combină un spaţiu extraordinar şi versatilitatea cu un exterior inteligent şi stilat. B-MAX are puţin peste patru metri lungime, doar cu 11 cm mai lung decât Fiesta cu cinci uşi, şi este cu 32 cm mai scurt decât Ford C-MAX.
Ford estimează că va vinde pe piaţa românească 500 de automobile B-MAX în 2011 şi 2.000 de unităţi în 2012, iar în 2013, ţinteşte o cotă de piaţă de 1,7% pentru B-MAX în România. Versiunea Ambiente 1,4 litri 90 CP va costa 13.400 euro şi va include ca dotări roţile din aliaj, de 15 ţoli, geamuri electrice, ESP, airbag-uri frontale şi cortină, prin programul Rabla putându-se ajunge la un preţ de 10.700 euro. Trend 1,4 litri 90 CP va costa 14.150 euro şi va include volan piele şi oglinzi încălzite, iar Titanium 1.0 100 CP va costa 16.150 având ca dotări cam tot ce se poate pune un autovehicul din acest segment. Maşinile comandate până pe 15 septembrie vor beneficia şi de pachete gratuite, în valoare de cel puţin 1.000 de euro, care includ radio cu MP3, aer condiţionat sau bluetooth. Componentele pentru noul model Ford B-MAX vor fi produse în România în proporţie de 45%, iar aceasta va fi ridicată treptat la peste 60%.
B-MAX va deveni cea mai sigură maşină fabricată în România, fiind aşteptat să obţină 5 stele la testele de siguranţă Euro NCAP, şi este unul dintre cele mai avansate modele, din punct de vedere tehnologic, din Europa. Noul B-MAX cu motor de 1,6 litri TDCi are emisii de CO2 de 104 g/km şi un consum de 4,0 l/100km (70,6mpg), faţă de alte modele concurente de pe piaţă care au emisii de CO2 între 109 şi 119 g/km şi consumuri de combustibil între 4,1 şi 4,6 l/100km. De asemenea, modelul B-MAX cu motor pe benzină de 1,0 litri EcoBoost (120CP) va avea emisii de CO2 de 114g/km şi un consum de combustibil de 4,9l/100km (57,6mpg), iar clienţii vor economisi aproximativ 340 de euro pe an comparativ cu rivalii pe benzină ai B-MAX, care au emisii de CO2 de 134-149g/km şi consumuri de combustibil de 5,7l-6,4 l/100km.
Ford va lansa în luna iunie producţia noului model B-MAX, cu aproape doi ani întârziere faţă de termenul iniţial, şi estimează că va produce în acest an 60.000 de maşini.
Cristian Teodorescu