Un pasionat de infrastructură din comunitatea Asociaţiei Pro Indrastructură a realizat săptămâna trecută un fotoreportaj de pe loturile Câmpia Turzii-Chețani (Straco) și Chețani-Iernut (Astaldi-Max Boegl) ale Autostrăzii A3. Pe forum găsiți zeci de poze și explicații detaliate:
Pe tronsonul de 15,7 km, cei de la Straco muncesc cu frâna de mână trasă, fiind încă în insolvență, având reale probleme de aprovizionare cu materiale de la furnizori și cu găsirea subcontractorilor în special pe partea de terasamente.
În 2019 avansul este doar 10%. Constructorul și-a concentrat puținele forțe la bretelele nodului rutier Chețani și la structurile de la Hădăreni, Chețani și Câmpia Turzii. Există însă și unele lucrări suplimentare puse în operă dar neincluse în contract de către CNAIR.
Finalizarea în 2020 este imposibilă, progresul fizic total fiind acum în jur de 30%. Ba chiar sunt șanse mari să avem o nouă reziliere, în ritmul actual inaugurarea fiind teoretic posibilă la sfârșitul lui 2021 doar dacă situația se va redresa semnificativ.
Din fericire, peisajul este complet diferit pe sectorul vecin executat de asocierea Astaldi-Max Boegl. Aici mobilizarea este foarte bună, șantierul ajungând la aproximativ 85% stadiu fizic. Asfaltul este așternut pe cea mai mare parte a lotului de 17,9 km, iar structurile sunt aproape gata.
Un termen realist de finalizare și speră cei de la Asociaţia Pro Indrastructură, inaugurare în perioada iulie-august 2020.