”Sistemul de educaţie din România îşi arată din nou vulnerabilitatea în faţa cazurilor de violenţă şi abuz, fie că vorbim despre situaţia de la Şcoala «Nicolae Titulescu» din Capitală sau de cazul profesoarei din cadrul Colegiului Naţional «Alexandru Papiu Ilarian» din Târgu Mureş care a fost bătută cu pumnii şi picioarele de un elev. Ambele situaţii ne arată că deşi avem cadrul legislativ prin care să prevenim şi să combatem astfel de situaţii, ceea ce lipseşte este coerenţa unei strategii clare de conştientizare şi de intervenţie”, afirmă reprezentanţii FSLI, marţi, într-un comunicat de presă.
Astfel, Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ atrage atenţia asupra ”acestui pericol permanent al violenţei şi al agresiunilor care se pot petrece în orice unitate de învăţământ din România”.
”Este alarmant cum spaţiul şcolii, care ar trebui să fie unul al combaterii violenţei, devine atât de uşor un spaţiu al insecurităţii şi al fricii, atât pentru elevi, cât şi pentru angajaţii din sistemul de învăţământ. Considerăm că Guvernul României ar trebui să trateze cu mai multă seriozitate acest subiect şi nu doar să observe tacit cum are loc un astfel de fenomen care naşte situaţii grave”, adaugă sindicaliştii.
Ei arată că modificările legislative din ultima perioadă sunt menite să descurajeze astfel de comportamente, dar nu este suficient.
Potrivit sindicaliştilor, şcoala trebuie să fie „un spaţiu al respectului reciproc, dar acest lucru nu se poate întâmpla dacă vom submina tot timpul autoritatea cadrului didactic”.
Astfel, ei reiau apelul privind adoptarea legii privind protecţia cadrului didactic, arătând că FSLI a înaintat Parlamentului o astfel de iniţiativă legislativă, dar parlamentarii nu au înţeles importanţa acestui act normativ şi proiectul a fost tratat cu indiferenţă. Dacă am fi avut în acest moment o astfel de lege, şansele de a evita cazurile în care cadrele didactice sunt agresate ar fi fost mult mai mari decât cele din prezent, susţin sindicaliştii.
Potrivit acestora, ”acolo unde permitem să avem profesori agresaţi, permitem, practic orice formă de agresiune şi în rândul elevilor. Când vom amenda aceste situaţii de violenţă, vom ajunge să facem educaţie adevărată, într-un spaţiu al civilizaţiei”.