Monika Kozma este fondatorul și președintele Fundației Pro Economica și a pornit la drum prin realizarea unei strategii de dezvoltare economică, inițial doar pentru județul Mureș. Ulterior, aceste planuri s-au extins, acoperind în prezent 16 județe din România. De la această strategie a pornit povestea Fundația Pro Economica, care în zilele noastre are un impact extrem de important la dezvoltarea afacerilor locale. „Dacă urmăm niște pași clari se poate crea un lanț valoric. Nu se poate finaliza nimic în timp scurt. Dar, putem crea niște investiții care să aibă un impact de lungă durată asupra regiunii. Practic, despre asta este Fundația Pro Economica”, a precizat fondatoarea fundației.
Astfel, pentru a facilita realizarea proiectelor și a strategiei, a apărut Fundația Pro Economica în 2017. „În ultimii șapte ani, investiții de 800 de milioane de euro au fost finalizate în zona noastră. Vorbim de cinci județe: Cluj, Bistrița, Harghita, Mureș și Covasna. Sper să putem continua munca și să avem fonduri. Avem deja rezultate foarte bune care arată că gândirea și strategia în sine au fost corecte”, a precizat fondatoarea fundației.
La nivelul agriculturii, au fost realizate proiecte importante în scopul sprijinirii fermierilor. „Noi credem că agricultura românească încă este un domeniu în stare bună. Am sprijinit mai mult de 6.000 de fermieri într-un fel de program de minimis. Au cumpărat tractoare, animale și tot așa, pentru că noi credem că materiile prime sunt foarte importante, adică să avem o cât mai mare suprafață agricolă folosită, pentru că asta ar fi totuși un motiv pentru care și tinerii rămân în țară. Potrivit statisticilor, am reușit să introducem sute de hectare în folosință care erau lăsate în paragină”, a precizat președintele Fundației Pro Economica.
Pentru dezvoltarea turismului, fundația a finanțat deja construirea a 9 hoteluri de 4-5 stele în Transilvania. „Ne dorim să avem o infrastructură cu standarde globale prin care regiunea să poată ieși pe piața globală. Acum avem tot ce ne trebuie, de la aeroporturi la unități de cazare de înaltă calitate”, a precizat Monika Kozma.
Pro Economica beneficiază și de o platformă digitală simplă și transparentă care oferă toate detaliile celor care doresc să aplice pentru finanțare. Potrivit planurilor Fundației, în 2025 vor primi finanțare alte 30-35 de proiecte care vor aduce o schimbare la nivelul României.
Noi ne dorim să creăm niște branduri românești care sunt destul de puternice pentru a ieși pe piața globală”, a explicat Kozma.
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.