Ministrul de externe al Ungariei, Peter Szijjarto, a declarat astăzi la Cluj-Napoca, într-o conferinţă de presă că doreşte să îmbunătăţească legăturile dintre Ungaria spre Transilvania prin construcţia unei noi autostrăzi spre Oradea şi care se continuă cu A3 spre Cluj dar şi o cale ferată rapidă spre partea de vest a României.
Şi în prezent oraşe precum Timişoara, Arad sau Lugoj sunt conectate deja prin autostradă la Budapesta, iar în curând vor urma Deva, Sibiu, Cluj (prin A10 Sebeş-Turda) şi Târgu Mureş. Spre comparaţie, momentan nu se ştie o dată exactă cu privire la construcţia autostrăzilor Piteşti-Sibiu, Comarnic-Braşov, în timp ce Târgu Mureş-Iaşi rămâne un vis frumos o autostradă care să străbată trei şiruri muntoase fiind un proiect SF într-o ţară în care 3 km de autostradă între Bucureşti şi Centură pe A3 durează de mai bine de cinci ani, iar proiectele sunt câştigate de firme fără angajaţi sau experienţă.
„O ştire bună este că până în anul 2020 vom dubla numărul conexiunilor prin autostrăzi dintre Ungaria şi România, acum avem una, vom avea două. Acesta nu este o situaţie demnă de mândrie a noastră, dar sperăm că dintre cele 10 puncte de frontieră provizorii două să le avem puncte de trecere oficiale în viitor. în Europa, infrastructura de transport se dezvoltă mai ales pe căile ferate. Considerăm că proiectul unui tren de mare viteză care să lege Budapesta prin Cluj de Bucureşti trebuie să fie o prioritate. Deci, probabil, într-o primă fază se va realiza conectarea Budapestei cu Clujul, şi într-o a doua etapă cele două capitale să fie legate printr-un tren de mare viteză”, a spus Szijjarto, citat de Mediafax.