Guvernul a adoptat Programul naţional de cetăţenie digitală, care creează condiţiile pentru o rezolvare simplă, comodă şi eficientă a problemelor administrative – a comunicat vineri Agenţia Ungaria Digitală agenţiei ungare de presă MTI.
Organizaţia responsabilă de punerea în aplicare a programului a subliniat că mediul digital unificat, care va oferi utilizatorilor o experienţă excelentă, va simplifica comunicarea între cetăţeni şi organismele guvernamentale. Documentul de bază se axează pe cetăţenia digitală şi conţine prevederi privind utilizarea activelor naţionale de date şi aplicarea tehnologiei cloud. Astfel vor lua fiinţă spaţii administrative accesibile în orice moment pe internet şi se vor asigura toate posibilităţile adecvate administraţiei personale – adaugă comunicatul.
În prima etapă a programului, portofelul electronic va permite accesul la versiunile digitale ale tuturor documentelor, asigurând astfel identificarea digitală. Pentru scopurile comunicării se va crea o căsuţă poştală digitală, iar documentele administrative şi corespondenţa vor fi stocate într-o arhivă electronică. Competenţele digitale de bază vor include semnătura electronică certificată pe întregul teritoriu al UE, iar datorită plăţii electronice serviciile pentru cetăţeni vor deveni complet integrate, efectuarea de plăţi fiind posibilă atât către stat, cât şi în exteriorul acestuia – precizează comunicatul.
Până la sfârşitul primei etape strategice, care va dura până în 2026, aproape toate tranzacţiile legate de administraţia publice vor putea fi efectuate online. Dezvoltarea celor mai importante servicii administrative va începe încă din 2023 – se arată în comunicat.
MTI