46 de companii vor primi sprijin din partea Guvernului Ungariei pentru accesul pe piaţa externă, în valoare totală de 2 miliarde de forinţi (5,9 milioane euro), obiectivul fiind ca acestea să poată pătrunde pe pieţele externe devenite libere în urma pandemiei, a anunţat ministrul ungar de externe şi al comerţului exterior, vineri, la înmânarea către HRC Europe SRL a documentului de sprijin.
Potrivit lui Péter Szijjártó, ca urmare a epidemiei de
coronavirus, în economia mondială a pornit o nouă eră, care a
început cu o concurenţă mare. Scopul guvernului maghiar este ca de
nişele care în urma pandemiei au rămas neacoperite să poată profita
cât mai multe companii maghiare, să poată pătrunde pe aceste pieţe,
a adăugat ministrul.
Faptul că tot mai multe dintre cele mai mici afaceri maghiare
de familie obţin deja succes internaţional şi pătrund pe pieţele
externe, reprezintă o nouă dimensiune în economia maghiară, a spus.
Pentru asta este nevoie, însă, de un efort mare, de construirea
unui brand în străinătate, de dezvoltarea unor interfeţe digitale,
de contact cu potenţialii clienţi, a subliniat şeful diplomaţiei
ungare.
Szijjártó a arătat că cele mai bune şanse de reuşită se
regăsesc acolo unde maghiarii pot veni cu ceva unic, special.
Astfel de domenii sunt fabricarea şi întreţinerea maşinilor pentru
ambalarea alimentelor, un sector special în care activează foarte
puţin actori, chiar şi în Europa, a spus.
HRC Europe SRL – ale cărei venituri din vânzări provin într-o
proporţie de 99% din exporturi – a obţinut pentru planurile sale
strategice în valoare de 23,5 milioane de forinţi (63 850 euro), un
sprijin guvernamental în valoare de 11 milioane de forinţi (29 890
euro), cu ajutorul căruia îşi va putea consolida poziţia pe pieţele
din est şi poate câştiga noi pieţe de export, a explicat Péter
Szijjártó.
Árpád Horváth, directorul general al HRC Europe SRL, o companie
înfiinţată în 2006 şi care se ocupă cu întreţinerea şi furnizarea
de piese de schimb pentru instalaţiile care produc ambalaje PET
pentru alimente lichide, a declarat că în ultimii trei ani au făcut
exporturi în 36 de ţări ale lumii. Principala lor piaţă de export
este UE, cel mai mare volum de tranzacţionare fiind înregistrat cu
Regatul Unit, Germania, Spania, Franţa, Belgia şi Italia.
MTI