Potrivit unui comunicat al Primăriei transmis marţi, reprezentanţii municipalităţii au semnat pe 11 iulie contractul pentru finanţarea proiectului „Soluţii informatice integrate pentru simplificarea procedurilor administrative şi reducerea birocraţiei la nivelul Municipiului Oradea”.
Valoarea proiectului se ridică la 2,99 milioane lei, din care ajutorul nerambursabil este de 2,93 milioane lei, iar contribuţia bugetului local este de 59,8 milioane lei.
„Prin proiect se vor dezvolta şi adapta aplicaţiile existente şi vor fi introduse soluţii aplicative noi precum: arhivare electronică, fluxuri de lucru digitale şi accesul online la serviciile publice gestionate de Municipiul Oradea”, se menţionează în comunicat.
Totul pe site!
Concret, portalul municipalităţii www.oradea.rova fi dezvoltat astfel încât să ofere toate serviciile prestate la nivel de ghişeu, de la completarea şi transmiterea cererilor pe cale electronică, la încărcarea de documente scanate şi eliberarea către solicitanţi de documente cu valoare juridică.
La finalul proiectului orădenii vor putea transmite municipalităţii dosare în format electronic în urma cărora vor primi soluţii şi documente tot online autentificate cu semnătură electronică.
La fel, aplicaţia de arhivare electronică va permite stocarea centralizată a tuturor documentelor, retro-digitalizarea a peste 20.000 de dosare din arhiva clasică, introducerea acestora în baza de date şi multe altele.
Soluţiile informatice propuse prin proiect urmăresc printre altele furnizarea unui număr cât mai mare de servicii electronice, implementarea conceptului de identitate electronică a cetăţeanului şi informarea publicului cu privire la avantajele utilizării serviciilor furnizate de municipalitate în format online.
E-bihoreanul