Municipalitatea orădeană lucrează la un plan de încurajare a dezvoltării unor clădiri de birouri în centrul istoric şi vecinătatea acestuia pentru a atrage în Oradea firme din domeniul IT.
Clădirile de categoria A, din categoria business, vor avea regim de înălţime ridicat de peste cinci etaje şi suprafeţe de peste 5.000 metri pătraţi, după modelul clădirii Trade Center de lângă centrul comercial Lotus.
„Municipiul va realiza pe cel puţin şapte amplasamente studii de volumentrie din care să rezulte ce se poate cosntrui acolo. În baza acestora, la finalul lunii septembrie vom propune să avem un catalog online, o zonă de prezentare a acesor amplasamente, astfel încât în anii următori ele să fie preluate de dezvoltatori privaţi care să contstruiască imobile pentru birouri”, a afirmat, marţi, într-o conferinţă de presă primarul Ilie Bolojan.
Cele şapte amplasamente luate în calcul se numără clădirea Penitenciarului, a fostului Staţionar II de lângă hypermarket-ul Crişul, a fostului ICOMCOOP de la intersecţia străzilor Sucevei cu Horea, fostul sediu al societăţii Termoficare din strada Episcop Mihai Pavel, cel al grădiniţei de la intersecţia străzilor Traian Moşoiu şi Mihai Viteazul, actualul sediul al RER Vest, care mai poate funcţiona în oraş doar până la jumătatea anului viitor, precum şi o parte a fostei baze sportive Voinţa, lângă viitoarea parcare supraetajată.
Şapte hectare de teren!
Actulele imobile ar urma să fie cumpărate şi demolate de investitori privaţi pentru a face loc unor clădiri din oţel şi sticlă cu toate facilităţile necesare.
„Adunând suprafeţele totale ale acestor amplasamente, am obţine o suprafaţă de aproximativ 5-7 ha de terenuri care sunt la dispoziţia oraşului, pe care ne propunem să le promovăm ca viitoare amplasamente pe care dezvoltatorii imobiliari să realizeze clădiri de birouri în zona centrală”, a mai spus Bolojan.
Studiul va lua în calcul inclusiv amplasamente din centru aflate în proprietate privată. „Ne propunem să organizăm o întâlnire între proprietarii privaţi ai acestor clădiri şi această companie care ca realiza studiul ca să le prezinte ce pot face pe aceste amplasamente”, a spus Bolojan.
Cu masă şi casă…
Iniţiativa municipalităţii vine în completarea strategiei Primăriei de încurajare a domeniului IT începând încă din sistemul de învăţământ.
Potrivit directorului economic al Primăriei, Eduard Florea, prezent la conferinţa de presă, municipalitatea a pus în legătură firmele de IT dispuse să facă prezentări în cadrul şcolilor orădene cu conducerea acestora pentru a le prezenta elevilor oportunităţile de realizare într-o viitoare carieră în domeniu.
La fel, municipalitatea are în vedere încurajarea studenţilor din domeniul IT să vină să se instruiască în Oradea prin decontarea serviciilor de cazare şi masă, mai puţin pe perioada vacanţelor universitare.
„Am decis că se ca stabili o sumă alocată pe zi, după modelul tichetului de masă, care se va deconta pentru perioada de activitate universitară. Suma ar fi undeva la 1.000 lei pe semestru 2.000 lei pe an”, a spus Florea.
„Realizează-te în Oradea”
În paralel municipalitatea a făcut deja primele demersuri în cadrul programului „Realizează-te în Oradea”, menit să încurajeze start-up-urile în domeniu prin acordarea de finanţări şi sprijin din partea unor firme consacrate.
Directorul Florea a spus că Primăria a reuşit să atragă în acest parteneriat prin intermediul Agenţiei de Dezvoltare Locală Oradea şase companii din domeniu.
Actul de constituire a organizaţiei care va gestiona acest program urmează să fie dezbătut şi aprobat de parteneri în cursul lunii viitoare.
Ebihoreanul