Atunci când începi o afacere sau te pregătești să o extinzi, trebuie să calculezi cu precizie modul în care folosești resursele și să diminuezi orice cheltuială care nu este neapărat necesară. Atât finanțele, cât și timpul tău și al echipei tale sunt lucruri pe care trebuie să le valorifici la maximum, dacă îți dorești să te bucuri de succes.
Există mai multe planuri pe care poți optimiza costurile, de la cele privind angajații, până la cele care țin de proceduri și de modul de funcționare al echipei. Poți implementa modificări în cazul unora dintre acestea sau pentru toate. Depinde de tine cât de mult îți dorești ca afacerea ta să prospere!
Descoperă cum economisești bani și timp, cele două resurse esențiale în business!
1. Inteligența artificială în contabilitate și gestiune
Printre cele mai complexe și mai costisitoare componente ale unei afaceri este cea de contabilitate și gestiune. Procedeele consumă mult timp, mai ales dacă sunt executate manual, iar greșelile pot apărea des. Din fericire, tehnologia din prezent îți permite să ameliorezi acest aspect pentru business-ul tău. De exemplu, cu softul ERP de la Ciel, bazat pe inteligență artificială, vei reuși să reduci costurile, să câștigi timp, să crești productivitatea și să personalizezi documentele necesare. Tu și specialiștii tăi veți scăpa de povara activităților repetitive și nu vei mai fi nevoit să cheltui bani pe instruire. Mai mult decât atât, poți trimite prin mail sau SMS orice document către clienți. Astfel, prin eliminarea acestor sarcini executate de un software, vă puteți dedica dezvoltării afacerii prin generarea de idei creative și prin atragerea unor noi clienți.
2. Lucrul la distanță
Pandemia a schimbat în mod radical modul de lucru în companii, iar cea mai importantă schimbare este cea legată de telemuncă. În întreaga lume, mulți angajați și-au mutat activitatea acasă, ceea ce nu era acceptat de o parte dintre manageri până anul trecut. Din fericire, modificarea a scos la lumină o serie de avantaje și a demonstrat că echipele pot fi productive, chiar dacă nu se află fizic la birou. Prin introducerea opțiunii de a lucra de acasă, echipa ta va fi scutită de timpul petrecut în trafic, de exemplu. De asemenea, alte studii au arătat că angajații sunt mai productivi, deoarece nu mai sunt distrași de discuțiile cu colegii și nu mai consumă energie din cauza deplasărilor. Vezi aici cât de răspândit este fenomenul în Europa și descoperă dacă poți aplica acest model și pentru afacerea ta.
3. Outsourcing
O altă soluție de a optimiza funcționarea afacerii tale este evaluarea nevoilor în ceea ce privește resursele umane pentru fiecare activitate. Dacă descoperi că există sarcini care pot fi îndeplinite de freelanceri sau de companii de outsourcing, nu ezita să apelezi la acestea. Avantajul este acela de a scuti cheltuieli pentru salariile și asigurările angajaților care nu ar aduce profit companiei.
Ia în calcul aceste metode de a îmbunătăți gestionarea resurselor din compania ta și dedică banii și timpul câștigat pentru promovarea și extinderea afacerii!
Sursa foto: Unsplash.com