În perioada septembrie – octombrie, Critical Mass au reușit să calculeze cota modală în rândul liceenilor din 5 școli. Chestionarul de mobilitate efectuat în perioada campaniei Bike2School a fost completat de către 521 liceeni. Iată rezultatele…
https://infogram.com/chestionar-2023-mobilitatea…
În baza răspunsurilor colectate și analizate reiese că momentan mersul pe bicicletă, spre și de la, școală este o opțiune pentru un procent mic de elevi, aproximativ 5%. Acest procent în 2013 era 12%. Bicicleta nu reprezintă o opțiune atractivă de deplasare către școală, pentru majoritatea tinerilor, deși 49% dintre liceeni locuiesc la mai puțin de 3 km distanță de școală, adică la cca. 15 minute cu bicicleta.
Opțiunea de a merge cu mașina, taxiul este preferată de 29% dintre respondenți. Acestă practică reprezintă un factor generator de trafic, congestie și poluare, fiind în dezacord cu principiile mobilității sustenabile.
Rezultatele sondajelor pe școli
Liceul teoretic Bolyai Farkas
https://docs.google.com/…/1B7PlXU6GtRgBeCPJzpcY…/edit…
Liceul Tehnologic Electromureș
https://docs.google.com/…/1TNg6sJok6Ymk_C2vjz3…/edit…
Colegiul Reformat
https://docs.google.com/…/133XHv5WHN4mraxwoYmXY…/edit…
Colegiul Național de Artă
https://docs.google.com/…/1Oeo…/edit…
Colegiul Național Unirea
https://docs.google.com/…/1vqVX8Vea3yUfmsPnq…/edit…
Identificarea unor soluții privind prioritizarea mijloacelor de deplasare nemotorizate în perimentrul școlilor, în detrimentul mijloacelor motorizare și crearea unor coridoare de deplasare activă între cartiere și școli ar crește gradul de utilizare a bicicletei ca mijloc de transport în rândul tinerilor. informează realizatorii studiului Critical Mass.