În paralel cu problemele cauzate de numărul enorm de mare de întrebări şi solicitări de clarificare depuse de constructorii interesaţi de licitaţia pentru loturile din capetele autostrăzii Unirii A8, despre care am scris (aici: https://www.punctul.ro/licitatiile-pentru-capetele-autostrazii-a8-in-chinurile-facerii/), lotul din mijloc al A8 face şi el paşi înainte. Mărunţi, timizi, dar măcar nu se stă pe loc.
A fost finalizată elaborarea documentaţiei de mediu pentru lotul menţionat, Miercurea Nirajului-Leghin, lotul cel mai lung (159 km), dar şi cel mai dificil de executat al autostrăzii. Emiterea acordului de mediu e prevăzută pentru data de 3 aprilie.
„Aşteptăm decizia politică ce ţine de strategia Ministerului Transporturilor pentru alegerea variantei de continuare si lansarea licitaţiei pentru urmatoarea etapă, până la finalul lunii mai”, a transmis Irinel Bucur, membru al unui ONG care militează pentru construcţia de autostrăzi în Moldova.
Un termen realist pentru organizarea licitaţiei pentru construirea acestui tronson dificil al A8 ar fi lunile iunie.
Licitaţiile pentru celelalte două tronsoane ale autostrăzii, în speţă Târgu-Mureş-Miercurea Nirajului şi Leghin-Târgu-Neamţ se apropie de faza depunerii ofertelor, care nu poate întârzia mai mult de jumătatea lunii viitoare, după ce tărăgănările cauzate de multitudinea de întrebări şi solicitări de clarificare sunt pe punctul de a fi depăşite.
Aceste două tronsoane trebuie construite până în 31 august 2026, altfel există riscul de a se pierde finanţarea europeană, asigurată integral prin PNRR.
Sorin Simion