Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Mureş aduce la cunoştinţă absolvenţilor, că pot obţine indemnizaţie de şomaj dacă în termen de 60 de zile de la absolvire s-au înregistrat la agenţia pentru ocuparea forţei de muncă din raza de domiciliu sau reşedinţă sau la un furnizor de servicii specializate, acreditat. Pentru înregistrare ca persoană aflată în căutarea unui loc de muncă, absolvenţii vor prezenta la agenţie următoarele documente:
1. Act de identitate fotocopie si original;
2. Act de absolvire a instituţiei de învăţământ (adeverinţa de absolvire, certificate de absolvire sau diploma de bacalaureat după caz) în fotocopie şi original. In cazul adeverinţei trebuie să rezulte data absolvirii anului terminal;
3. Adeverinţa medicală din care sa rezulte că persoana este clinic sănătoasă sau aptă de muncă, ori că are eventuale restricţii;
4. Dosar plic.
Ca urmare a înregistrării la ANOFM, absolvenţii beneficiază de următoarele servicii gratuite:
Informare şi consiliere profesională, Medierea muncii şi Formare profesională, etc.
Absolvenţii care sunt înregistraţi la agenţia pentru ocuparea forţei de muncă din raza de domiciliu sau reşedinţă sau la un furnizor de servicii specializate, acreditat, care într-o perioadă de 60 de zile de la absolvire nu s-au încadrat în muncă potrivit pregătirii profesionale, care la data solicitării dreptului nu urmează o formă de învăţământ, nu realizează venituri sau realizează venituri mai mici decât valoarea indicatorului social de referinţă în vigoare, pot beneficia de indemnizaţie de şomaj. Aceasta se acordă timp de şase luni şi este de 250 lei, se arată în comunicatul semnat de Reghina Farcaş, directorul executiv al AJOFM Tîrgu Mureş.