Injectorul de combustibil este un produs destul de subțire, a cărui funcționare determină puterea motorului și puritatea eșapamentului. În timp ce atomizarea combustibilului nu sună prea mult, gândiți-vă la mulți factori pe care inginerii trebuie să ia în considerare: momentul arderii, modul în care amestecul de combustibil este atomizat, flăcării. Astăzi, pulverizarea combustibilului este recunoscută ca fiind cea mai promițătoare modalitate de a-l livra către cilindri sau galeria de admisie. Pentru prima dată au apărut motoarele cu injecție în aviație, unde, din cauza imperfecțiunii electronicii, nu au funcționat prea bine.
De ce injectoare
Este greu să bei chiar și arderea lichidă. Stratul de suprafață este aprins mai întâi. Dar dacă lichidul este pulverizat, chiar și picăturile mici se vor aprinde. În plus, arderea poate fi intensificată cu ușurință în acest fel – obținem o mică explozie sau, dacă o astfel de analogie este mai aproape de tine, o torță. Problema cu această metodă de alimentare cu combustibil a fost de a obține cea mai completă ardere. Adăugând proporția calculată de aer la gaz sau benzină, sarcina poate fi finalizată.
Principalele tipuri de duze
Există o mulțime de soluții de inginerie. Să încercăm să ne dăm seama cum funcționează fiecare tip de injector de combustibil:
- Mecanic. Pulverizeaza combustibil atunci când se atinge o anumită presiune în sistem. Arcul determina timpul de pulverizare. Ea este, de asemenea, responsabilă pentru închiderea duzei.
- Electromagnetic. Deschiderea duzei este monitorizată de un controler electronic. La semnalul său, un magnet special începe să lucreze. Există și un arc responsabil cu închiderea duzei.
- Piezoelectric. Această duză funcționează foarte repede. Cu ajutorul acestuia, puteți furniza combustibil în mai mulți pași. Funcționarea acului de atomizor este monitorizată de un element piezoelectric ceramic. Când se aplică curent, acesta se extinde foarte repede. Cu o astfel de duză, puteți crea motoare turbo.
- Electrohydraulic. Totul este foarte simplu: presiunea în spațiu atât deasupra cât și sub aceste legalizată. De îndată ce presiunea asupra acului scade (aceasta este controlată de ECU), acesta își va începe mișcarea în sus, deschizând duza;
- Duza pompei. Poate fi o duză piezoelectrică sau electromagnetică echipată cu o pompă. Funcționarea acestuia este garantată de arborele cu came al mașinii. Cu astfel de duze, puteți scăpa de pompa de injecție.
Imagine de duze preluată de pe autodoc24.ro
Ce injectoare sunt folosite la vehiculele cu GPL
Dacă vorbește despre problemele cândva de actualitate ale motoarelor pe gaz, atunci îi vin în minte cheltuirea excesivă și selectarea timpului de ardere. Dacă este instalată o duză, aceasta nu va putea doza clar amestecul gaz aer.Așa că inginerii au decis: trebuie făcut ceva cu gazul chiar înainte de a ajunge la doze și trece de la injecție unică la injecție distribuită.
Nu este nevoie specială de atomizoare de înaltă precizie. Gazul este deja în stare de vaporizare. De fapt, amestecul este pulverizat printr-un fiting special. Cerințele de mai sus numai pentru toleranță la erori, viteza de deschidere și închidere.
Posibile defecțiuni
Inamicul duzelor moderne este murdăria. Praful, reziduurile de ardere a combustibilului, particulele solide fine se pot depune în goluri mici. Duzele motoarelor diesel sunt afectate în special de murdărie. Acest lucru se rezolvă prin instalarea unui filtru de combustibil bun și înlocuirea lui în timp util.
Cum să alegi duzele
Cel mai bun mod de a face acest lucru este să căutați după VINul vehiculului. Cert este că aproape toate elementele motorului de injecție sunt de un anumit tip și au propria lor configurație. Dacă greșești undeva, motorul se va tripla și își va pierde puterea.
În funcție de caracteristicile tehnice, este puțin probabil să puteți alege o doză potrivită. Mașinile din aceeași linie, dar cu ani diferiți de producție, pot avea piese diferite. Este mai bine să verificați manualul de instrucțiuni, să aflați codurile injectoarelor vechi și să cumpărați aceleași sau similare omologi din punct de vedere al caracteristicilor.