La 10 luni de la semnarea contractului de proiectare, tronsonul de Autostradă Târgu Neamț – Iași – Ungheni are deja o întârziere oficială de cinci luni, fiind puțin probabil ca firma de proiectare Consitrans să poată recupera întârzierea până la termenul limită din contract, mai 2023.
Întârzierea de 5 luni a fost anunțată de Cătălin Urtoi, consilier al ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu, și de Adrian Covăsnianu, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, în mandatul lui Cătălin Drulă și, totodată, membru fondator al Asociației Civice „Moldova vrea Autostradă”.
Contractul pentru revizuirea studiului de fezabilitate al tronsonului de Autostradă Târgu Mureș – Iași – Ungheni (aproximativ 100 km) a fost semnat în aprilie 2021 pentru aproape 60 de milioane de lei.
Termenele sunt:
- 12 luni pentru revizuire/completare SF
- șase luni pentru proiectul necesar autorizării lucrărilor de construire (PAC)
- alte șase luni pentru proiect tehnic (PTE)
- o lună pentru asistența tehnică la contractarea lucrărilor de execuție.
Covăsnianu spune că întârzierea este cauzată și de schimbarea traseului între Lețcani și Ungheni, ceea ce a făcut imposibilă stabilirea traseului final la termenul prevăzut, septembrie 2021.
Pentru „capetele” Târgu Mureș – Miercurea Nirajului și Târgu Neamț – Leghin (aproape 60 de kilometri), finanțate prin PNRR, studiile geotehnice au fost finalizate și urmează să fie predate. Se estimează că în luna iulie va fi lansată licitația pentru proiectare și execuție. Pentru tronsonul de munte Miercurea Nirajului – Leghin, 159 km, studiul geo este incomplet fără foraje pe traseu.
Articolul complet pe economedia.ro