Consumatorii vor să arate ”cool”, dar nu au bani, așa încât cumpără produse de lux contrafăcute, a declarat Ion Sturza, fondatorul și proprietarul Elefant.ro. Iar retail-ul, online sau offline, suferă de pe urma acestui trend.
”Începe să dispară, la fel ca în 2008-2009 clasa mijlocie, cea care stimulează consumul mediu sau mediu-superior. Consumatorul a început să caute chilipiruri și reduceri”, a declarat Ion Sturza, în cadrul evenimentului Retail Arena 2022.
Cât costă un parfum contrafăcut în Turcia
Fostul premier al Moldovei spune că fake-urile sunt promovate foarte activ pe social media, prin diverse canale de digital marketing. Ion Sturza afirmă că a făcut un studiu privind contrafacerile pe zona parfumurilor, iar rezultatele nu au fost deloc încurajatoare.
”Opt din zece parfumuri care sunt acum în piață sunt fake-uri din Turcia care imită, într-o formă mai mult sau mai puțin reușită, produsul original. Cum spun turcii, «if you want real fake, it is 100 dollar, if you want fake fake, 10 dollars». Un exemplu: un parfum bărbătesc Tom Ford, care în mod normal ar trebuie să fie 600-650 de lei, acesta a început să fie vândut cu 200-250 de lei, și se cumpără în draci”, a exemplificat proprietarul Elefant.ro.
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.