Pe măsură ce companiile fac din ce în ce mai multe angajări odată cu creşterea consumului, angajaţii trecuţi prin pandemie care se gândesc la schimbarea locului de muncă au devenit şi ei un fenomen pe mai multe pieţe globale.
Jennifer Shappley, vicepreşedinte în departamentul de global talent aquisiton al LinkedIn, a declarat în cadrul CNBC Make It că aşa numita „Great Resignation” (Marele val de demisii) şi studiile care arată că 40% dintre angajaţi se gândesc să renunţe la posturile lor actuale au făcut ca echipele sale să se confrunte cu foarte multă muncă, potrivit cnbc.com.
Angajatorii răspund concurenţei de pe piaţa muncii oferind joburi mai atrăgătoare, bonusuri de angajare, salarii mai mari, mai mult timp liber, precum şi posibilitatea de a lucra de acasă, în regim flexibil.
„Chiar dacă sunt multe oportunităţi în piaţă, există, evident, şi foarte multă competiţie pentru rolurile disponibile.”Ea recomandă candidaţilor: „Gândiţi-vă bine şi pregătiţi-vă pentru fiecare interviu, ca şi cum ar fi singurul post pentru care candidaţi”.
Recrutorii îşi pot da seama imediat în cadrul unei discuţii dacă acel candidat a investit timp în pregătirea interviului.
Ea îi sfătuieşte pe candidaţi să se documenteze în legătură cu companiile pentru care vor să lucreze şi în legătură cu jobul respectiv. Trebuie să specificaţi clar de ce vă interesează acel post, menţionând, de pildă, abilităţile pe care le veţi folosi sau obiectivele voastre în acel rol.
Shappley spune că nu există o anumită întrebare care să vă ajute să vă evidenţiaţi, dar observă că atunci când un candidat s-a documentat, va pune întrebări specifice legate de misiunea companiei şi cultura locului de muncă.
Ajută formulările de tipul „Am observat asta” sau „Am văzut asta în postarea de pe site-ul dvs.”
Amintiţi-vă că interviurile de angajare înseamnă şi că voi trebuie să puneţi întrebările potrivite pentru a vă asigura că acel post este ceea ce vă doriţi şi voi.
„Asiguraţi-vă că aceasta oportunitate vă va împlini din mai multe puncte de vedere, în contextul în care sunt multe joburi disponibile pe piaţă”, a spus Shappley. „De unde vine scopul în munca pe care o faceţi? Concentraţi-vă pe aceasta în interviu şi puneţi întrebări care să asigure faptul că vă potriviţi.”