Antreprenorul Kolcsar Csaba a folosit experienţa din domeniul panificaţiei pe care a căpătat-o lucrând în străinătate şi s-a întors în 2010 în România, acolo unde a pus bazele brandului Ecomania, sub care produce zilnic 400 de pungi de biscuiţi ecologici, dar şi pâine.
„Ideea de business a venit pentru că şi noi trăim ecologic, nu găseam aceste produse în ţară şi era greu să le aducem din străinătate, aşa că am hotărât să facem noi ceva sănătos, bun, proaspăt. Pâinea şi biscuiţii sunt din făină integrală pe care o măcinăm la moara noastră“, a spus Kolcsar Csaba pentru ZF.
Fabrica unde realizează produsele este construită de antreprenor, iar investiţia totală în cei aproape zece ani de activitate se ridică la 100.000 – 150.000 de euro, din fonduri proprii.
Capacitatea de producţie a fabricii este de 400 de pungi de biscuiţi zilnic. Preţul unei pungi de biscuiţi marca Ecomania este de circa 10 lei. În portofoliul de produse intră biscuiţi cu făină integrală şi seminţe de floarea-soarelui, de chimen, seminţe de in, de rozmarin.
Produsele ajung în magazinele naturiste sau cu produse ecologice, dar şi în alte magazine din Târgu-Mureş, Cluj-Napoca şi Braşov. Una dintre provocările din business vine din faptul că multe produse din nişa pe care a pariat antreprenorul Kolcsar Csaba vin din import, existând puţini producători români care să fabrice în ţară produsele.
Fondatorul Ecomania a explicat că motivul pentru care nu a intrat şi în lanţurile de retail alimentar este că produsele sale au un termen de expirare de 90 de zile, iar în retail acest termen trebuie să fie mai mare. Totodată, dacă ar modifica reţeta biscuiţilor pentru a rezista mai mult, s-ar pierde partea ecologică a produsului.
„Avem patru angajaţi, oameni găsim, dar nu sunt calificaţi. Meseriaşii sunt plecaţi în alte ţări. În business lucrăm în continuare eu şi soţia mea, suntem implicaţi, este o afacere mică şi permanent trebuie să fii acolo cel puţin opt ore pe zi“, a mai spus Kolcsar Csaba.
El a mai precizat că cifra de afaceri a rămas constantă, iar motivul pentru care nu se văd creşteri spectaculoase este acela că multe magazine naturiste se închid.
Ecomania a încheiat anul 2018 cu afaceri de 456.000 de lei (aproximativ 100.000 euro), în uşoară creştere faţă de anul anterior, iar profitul a fost de 154.000 de lei în acelaşi an, potrivit informaţiilor publice.
„În România nu prea se cumpără produse ecologice. Este un trend la noi, dar pe raft în continuare produsele ecologice sunt mai scumpe decât restul. Producerea unui aliment ecologic este mai complexă faţă de producţia industrială“, a mai adăugat Kolcsar Csaba.
Produsele ecologice au început să intre pe piaţa locală, supermarketurile acordând spaţii generoase acestei categorii de produse, însă piaţa se bazează pe importuri din străinătate.
Pe fondul unui stil de viaţă agitat, dar şi în urma unor probleme de sănătate, de la alergii la intoleranţe, consumatorii români caută produse cât mai sănătoase.
În prima jumătate a anului 2019, peste 430 de producători agricoli s-au certificat ecologic. Anul trecut, România număra 9.370 de operatori ecocomici certificaţi ecologic.
Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 21.08.2019