Avans bun al constructorului român DIMEX 2000 pe șantierul Drumului Expres de la Tureni, legătura între DN 1 și A 3-Autostrada Transilvania. CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Cluj raportează un progres de 12 %, un avans foarte bun pentru lunile lucrate în sezonul rece (constructorul a intrat în șantier în septembrie 2023)
De altfel, CNAIR trasmite că antreprenorul din Bistrița și-a propus finalizarea lucrărilor în noiembrie 2024, înainte de termenul contractual : februarie 2025.
Proiectul include 7 poduri și viaducte, din care cel mai lung va fi la kilometrul 4 peste Valea Racilor, un viaduct cu 6 deschideri și o lungime totală de 258 de metri din care tablierul are 246 metri. Alți 10 kilometri reprezintă lungimea bretelelor de la nodurile A3 și DN 1 (bretelele vor avea două benzi). Profilul este de drum expres cu o lățime a benzii de circulație de 3,5 metri, un acostament lat de 2,25 metri și spațiu median de 3 metri lățime unde se montează separatoarele de sens.
Primul Drum Expres din Transilvania va fi proiectul Strabag, legătura Oradea-A3 Biharia estimat a fi inaugurat în martie 2024.