Azi după-amiază, organizaţia USR Mureş a susţinut o conferinţă de presă, în care amfitrioni au fost domnii Adrian Giurgiu, deputat de Mureş, şi Radu Mihail, senator de Diaspora.
S-a discutat despre construirea la Târgu-Mureş a Centrului de Arşi, proiect finanţat din bani europeni prin PNRR, proiect important dacă ne gândim că România încă nu are un astfel de centru, nici la mai bine de şase ani de la tragedia de la Clubul Colectiv din Capitală, soldat cu 30 de morţi şi mai bine de 200 de răniţi.
Interesant a fost să-i auzim pe parlamentarii USR vorbind despre „anularea licitaţiilor” pentru cele două secţiuni ale autostrăzii A8, în speţă Târgu-Mureş-Miercurea Nirajului şi Leghin-Târgu-Neamţ. Leghin, judeţul Neamţ, nu Reghin, judeţul Mureş, asta ca să corectăm noi eroarea strecurată pe invitaţia trimisă presei de USR Mureş.
Ieri, consilierul ministrului Transporturilor pe problemele autostrăzilor din Moldova (A7 şi A8), Cătălin Urtoi, ne declara că nici vorbă ca licitaţiile respective să se fi anulat, aşa cum anunţaseră cei de la USR.
Azi, deputatul Adrian Giurgiu, vorbind despre acelaşi subiect, a folosit termenul de „sistare”. Aşa că l-am rugat, firesc, să ne explice cum stau de fapt lucrurile. Ce am putut înţelege, din spusele domnului Giurgiu, e că problema majoră o reprezintă nişte întârzieri ale Companiei Naţionale de Admnistrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), în a furniza constructorilor interesaţi răspunsurile la întrebările şi la solicitările de clarificare formulate de aceştia. Foarte multe la număr, vreo 700.
„Dacă CNAIR ar fi pregătit documentaţiile într-o manieră profesională, n-am fi avut 700 de întrebări, ci poate 70. E cunoscută, de altfel, (in)competenţa celor de la CNAIR în a pregăti licitaţiile pe proiecte de infrastructură”, a declarat deputtul Adrian Giurgiu pentru Punctul.
În concluzie, nu e vorba despre vreo anulare a licitaţiilor ori de „sistare” a acestora, ci de clasicele întârzieri şi tărăgănări pentru care, altminteri, CNAIR e vestită. Procedurile sunt într-o oarecare întârziere; aceasta e, însă, recuperabilă, cu condiţia să existe bunăvoinţă şi ceva pricepere din partea celor de la CNAIR.
„Noi am vrut mai mult să tragem un semnal de alarmă… mai bine să nu se confirme anularea licitaţiilor decât să se întârzie şi să se rateze finanţarea europeană”, a conchis acelaşi deputat USR de Mureş, Adrian Giurgiu.
Sorin Simion