Același coș de cumpărături achiziționat de la retailerul germna Lidl poate costa cu până la 10% mai puțin în România decât în Ungaria.
Revista de știri economice G7 a analizat prețurile practicate de retailerul german Lidl în mai multe state europene, comparând valoarea unui coș de cumpărături în România cu cel din Ungaria. Diferența astfel obținută este de aproximativ 5 euro ( 10,6%), în favoarea românilor. Totuși, dacă ne raportăm la câștigurile salariale ungurii trăiesc mai bine – coșul Lidl reprezenta 9,2% din salariul lunar în România și numai 6,8% în Ungaria.
Mai exact, în timp ce în Budapesta costul total al unui coș de cumpărături este de 14. 328 HUF (mai puțin de 40 EUR), România costul total al unui coș de cumpărături este de 12. 800 HUF (35 EUR).
Valoarea coșului românesc este determinată în principal de prețul foarte scăzut al legumelor din Ungaria, în timp ce produsele lactate și carnea tind să fie mai scumpe acolo decât în România.
Menționăm însă că din coșul românesc au fost omise sau modificate anumite produse, deoarece gama de produse Lidl și obiceiurile de cumpărare din România diferă de cele din Ungaria în mai multe domenii.
Totuși, metodologia de colectare a datelor a fost similară. Jurnaliștii G7 au luat în calcul produsele care nu erau la reducere, criteriul de selecție în cazul ofertelor multiple fiind prețul cel mai mic per unitate ( kilogram sau litru).
Franța vs. Ungaria
Potrivit G7, diferențe de preț apar și între magazinele Lidl din Ungaria vs cele din Franța. Pentru un cumpărător francez, untul, smântâna, roșiile, merele, cafeaua, spaghetele, ceapa și brânza Maasdam sunt mai ieftine în termeni absoluți decât pentru un cumpărător maghiar. Pentru coșul G7 diferența ajunge până la 38% în favoarea ungurilor care plătesc 14 393 HUF (40 EUR) față de 19 865 HUF (55 EUR) cât plătesc francezii. Totuși, comparația între Franța și Ungaria nu este exactă, reușind doar în proporție de 80%, deoarece gama de produse Lidl din Franța este foarte diferită de cea din Ungaria.
Site-ul a constatat că nouă din 33 de produse erau mai ieftine în Franța.
Lidl operează pe plan local peste 300 de supermarketuri și are aceeași ofertă de preț în toate magazinele sale.