Constructorul AKTOR (Grecia) a început forajul celui de-al doilea tunel de la Ormeniș, pe Magistrala CFR Brașov-Sighișoara, pe lotul Apața -Cața din județul Brașov urmând să fie construite cele mai lungi tuneluri feroviare din România (Ormeniș și Homorod, 12 km. galerie dublă).
Lotul Apața-Cața unde Aktor este lider de proiect are o lungime de 28 km. și este uneul dintre cele mai mari contracte CFR, cu o valoare de 3 miliarde lei, finanțare prin CEF.
Pasajele subterane Ormeniș/Homorod vor fi formate fiecare din câte două tuneluri feroviare cu câte o linie de cale ferată. Distanța dintre cele două tuneluri forate va fi variabilă și este planificată să fie cuprinsă între 30 de metri lângă zonele de intrare și 70 m lângă zona cu suprasarcină mare. Cele patru tuneluri vor avea un diametru interior de 8,6 metri (un diametru exterior de 9,4 metri, datorită căptușelii din beton). Acestea vor fi forate cu ajutorul a patru TBM-uri, construite de compania HERREKNECHT. Primele două TBM-uri, Eleni și Varvara, au o lungime remarcabilă: Eleni are aproximativ 105 de metri lungime, iar Varvara are aproximativ 84 de metri. Un utilaj TBM poate să foreze tuneluri la scară mare cu o medie de 10-15 metri pe zi, șase zile pe săptămână și o zi de întreținere, conform unui comunicat AKTOR.
Pe 5 martie 2024, prima cârtiță, botezată ,,Eleni” a început lucrările la Ormeniș și a forat 102 metri.