Lucrările la centura Corunca-Ernei s-ar putea relua în primăvara lui 2026
Lucrările la centura Corunca-Ernei s-ar putea relua în primăvara lui 2026

Lucrările la centura Corunca-Ernei s-ar putea relua în primăvara lui 2026

Primarul comunei Sângeorgiu de Mureș, Sófalvi Szabolcs, a obținut de la conducerea CNAIR informații actualizate despre stadiul centurii ocolitoare a Târgu Mureșului. Vestea bună, spune el: proiectul nu a fost abandonat și va fi realizat, cu o investiție de peste 390 milioane lei. Edilul spune că procedura de achiziție publică va fi lansată la sfârșitul anului 2025, iar lucrările efective ar putea începe în primăvara lui 2026, dacă nu vor apărea contestații.

Calendar actualizat al investiției

Potrivit informațiilor comunicate de CNAIR, în următoarele zile va fi avizat noul set de indicatori tehnico-economici ai investiției, actualizare  necesară ca urmare a revizuirii studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic inițial, care au inclus modificări ale elementelor geometrice, lucrări suplimentare și relocări de utilități. Cronologia proiectului, potrivit edilului, ar fi următoarea:

  • Sfârșitul lui 2025 – începutul lui 2026: lansarea licitației pentru alegerea executantului
  • Primăvara 2026: începerea efectivă a lucrărilor (în absența contestațiilor)
  • Sfârșitul 2027 sau prima parte a lui 2028: finalizarea și darea în folosință

„Informațiile primite nu sunt tocmai încurajatoare, pentru că a mai aștepta cel puțin 2 ani până la darea în folosință a acestui drum de ocolire este mult, foarte mult… Dar avem și motive de bucurie: proiectul NU a fost abandonat și SE VA REALIZA!”, a transmis primarul Sófalvi Szabolcs.

Caracteristici tehnice ale centurii

Varianta de ocolire va avea o lungime totală de 11,65 kilometri și va traversa localitățile Corunca, Livezeni, Sângeorgiu de Mureș și Ernei, creând o alternativă la traficul pe direcția Sighișoara – Reghin. Din punct de vedere tehnic, drumul va avea 10 metri lățime pe porțiunile cu două benzi de circulație, 13,5 metri lățime pe segmentele cu trei benzi (aproximativ 3,6 kilometri), 5 poduri, 2 pasaje de tip viaducte, plus sensuri giratorii la intersecțiile cu DN13 și DN15.

Valoarea totală a lucrărilor depășește 390 milioane lei (aproximativ 78 milioane euro), din care 85% vor fi asigurați din fonduri europene, iar restul de 15% va reprezenta contribuția de la bugetul de stat.