Administratorii depozitului de deșeuri de la Sânpaul, Asocierea Iridex – Group Import Export SRL și SC Servicii Salubritate București SA, nu mai primesc, de luni dimineață, mașinile Salubriserv care colectează gunoiul din Târgu Mureș. Reprezentantul Asocierii, Ștefan Murariu, a declarat pentru Punctul și Radio Son că hotărârea a fost luată de patronat, din cauza facturilor restante ale Salubriserv, de la jumătatea lunii octombrie 2018, și ca o măsură de precauție, pentru că riscă să rămână cu peste 2 milioane de lei neplătite, având în vedere că urmează să se desemneze un nou operator pentru colectarea selectivă a deșeurilor din Târgu Mureș, iar Salubriserv nu a putut să se înscrie la licitație, fiind în insolvență.
“I-am oprit, nu mai intră mașinile. Toate mașinile de la Salubriserv, 10-15, câte or fi fost. E decizia patronatului, care a spus STOP și pe care trebuie să o pun în aplicare, având în vedere problema neplății facturilor, care se perpetuează de ani de zile, lună de lună, niciodată cei de la Salubriserv n-au reușit fie în termen. Sunt facturi de la jumătatea lunii octombrie neplătite și există riscul major să rămânem cu peste 2 milioane de lei restanți, ce nu s-a plătit de la jumptatea lunii octombrie, 700.000 de lei facturi curente, scadente, pe ianuarie, plus că am lucrat și luna februarie”, a declarat Ștefan Murariu.
El a precizat că actualul contract dintre Asociere și Salubriserv – care este valabil teoretic până în 6 august 2019 – urmează să fie reziliat unilateral din 1 martie 2019, existând clauză de reziliere în caz de neplată. Potrivit lui Murariu, problemele Salubriserv sunt generate în mare parte de faptul că Primăria Târgu Mureș nu i-a plătit la rândul său facturile aferente serviciilor prestate pe raza municipiului.
“Noi am tot tras semnale de alarmă, am zis că, dacă sunt probleme că Salubriserv e în insolvență, să facem contract de cesiune de creanță, perfect legal, ca primăria să ne plătească direct. Nu s-a dorit. Ce se întâmplă cu gunoiul, întrebați-l pe domnul Florea, de ce nu-și plătește datoriile, că noi am încercat să discutăm cu Primăria. La acest moment, nu mă mai interesează. Suntem firmă privată, am luat decizia de a rezilia contractul din 1 martie. Cineva, adică primăria, trebuie să-și ia rolul în serios”, a mai spus Murariu.
Directorul executiv ADI Ecolect Mureș, Andrea Toth, a declarat la rândul său că a primit o înștiințare din partea Asocierii, vineri după-amiază, că, din cauză că nu s-au plătit facturile, nu va mai primi gunoiul adus de Salubriserv la depozitul de la Sânpaul și că va rezilia contractul cu această firmă din 1 martie 2019.
“Noi am primit vineri după prânz înștiințarea, am încercat să intervenim pentru a dezgheța situația și la Asociere și la municipiul Târgu Mureș, să putem clarifica această situație. Deocamdată, nu avem un răspuns”, a spus Toth, arătând că probabil aceasta se datorează faptului că, până la urmă, e vorba de o relație contractuală între două firme private. Ea a precizat că la acest moment sunt licitații în curs pentru desemnarea operatorului care să facă colectarea selectivă a deseurilor, pentru zona Târgu Mureș fiind primite 3 oferte, însă Salubriserv nu se află printre ofertanți. Dan Ciubucă, administratorul judiciar Salubriserv, a refuzat să comenteze, mulțumindu-se a spune că aceasta este o problemă internă a societății.
“Sunt situații și probleme ce vor fi rezolvate între cele 2 părți”, a declarat Ciubucă.
De cealaltă parte, primarul Târgu Mureșului, Dorin Florea, a confirmat că există plăți restante ale municipalității către Salubriserv, dar a spus că acest fapt se justifică prin faptul că el nu plătește decât pentru servicii de calitate, punând pe seama Consiliului Local eșecul înregistrat în anii anteriori, de a se desemna un alt operator pentru serviciul de salubrizare a municipiului.