Sala de protocol a Primăriei municipiului Tîrgu Mureş a găzduit vineri, 20 ianuarie a.c. o întâlnire de lucru între reprezentanţii instituţiilor publice din municipiu şi judeţ implicate în probleme legate de abandonul copiilor: IPJ Mureş – Serviciul criminalistic, Poliţia municipiului, Direcţia de Asistenţă şi Protecţie a Copilului Mureş, Spital Clinic Judeţean de Urgenţă Tîrgu Mureş, Spiatalul Clinic Judeţean Mureş şi Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Mureş.
Întrunirea a avut drept scop stabilirea modului de lucru în prevenirea şi intervenţia în cazul copiilor aflaţi în situaţii de risc de părăsire în unităţile sanitare. Un alt subiect l-a constituit eficientizarea activităţilor specifice înregistrării naşterii nou născutului în registrele de stare civilă. Concret, urmare a unor modificări legislative recente legate de activitatea de stare civilă, termenul legal de înregistrare a nou născutului a fost prelungit de la 15 zile la 30 de zile. După acest termen, înregistrarea tardivă a naşterii a fost stabilită în competenţa primarului unităţii administrativ-teritoriale din localitatea unde a avut loc naşterea şi cu avizul conform al Direcţiei judeţene de evidenţă a persoanelor. În finalul întâlnirii, participanţii au convenit asupra dezvoltării relaţiilor directe de colaborare la nivel local, în scopul înregistrării naşterii nou născutului, în acest sens întocmindu-se şi un protocol de colaborare.