Firma cehă Nymwag va construi la Nagykanizsa cea mai modernă fabrică de vehicule feroviare din Europa, care va oferi locuri de muncă pentru aproape 1500 de oameni, a anunţat vineri, la locul investiţiei, ministrul ungar al Inovării şi al Tehnologiei.
László Palkovics a declarat că producătorul de vehicule feroviare va crea cea mai modernă fabrică şi bază de cercetare şi dezvoltare a grupului de companii, investind aproape 60 de miliarde de forinţi (159,8 de milioane de euro), fabrica va produce anual 1800 de vagoane de marfă şi 4800 de şasiuri de rulare.
Ministrul a declarat că această evoluţie este o consecinţă a trecutului oraşului Nagykanizsa, care se armonizează şi cu elementele centrale ale politicii economice şi industriale a Ungariei. Din 2010 încoace, guvernul alocă resurse semnificative pentru dezvoltarea transportului pe cale ferată, iar în următorii 10-15 ani căile ferate vor fi în centrul atenţiei şi în Europa, deoarece oferă o modalitate de transport mult mai eficient din punct de vedere energetic şi mai ecologic, decât transportul rutier.
În următorii 6-8 ani, Ungaria va cheltui 6000 de miliarde de forinţi (aproape 16 miliarde de euro) pentru reînnoirea sectorului feroviar, din care două treimi vor fi cheltuiţi pentru dezvoltarea căilor ferate şi o treime pentru modernizarea materialului rulant, astfel transportul pe cale ferată va deveni mai competitiv, mai rapid şi mai comod, a explicat ministrul.
László Palkovics a adăugat că scopul este de a reduce într-un timp scurt vârsta medie a parcului de vagoane şi locomotive din Ungaria la mai puţin de 25 de ani, precum şi producţia acestora în Ungaria, cu valoare adăugată de 60-70%, dar se doreşte şi consolidarea rolului Ungariei în domeniul logistic la nivelul Europei Centrale.
Robert Spisák, directorul executiv al filialei ungare a firmei cehe, Nymwag Magyarország Kft., a declarat că investiţia de la Nagykanizsa va ajuta şi economia maghiară în alinierea ei într-o nouă ramură a industriei. Investiţia brownfield va fi realizată pe terenul de 36 de hectare al firmei producătoare de maşini DKG, recent desfiinţată, prin construirea unei baze de producţie şi dezvoltare a vagoanelor care va ocupa locul al doilea sau al treilea în Europa în privinţa capacităţii de producţie. Conform previziunilor, primul vagon va ieşi de pe linia de asamblare peste cel mult un an.
MTI