Consiliul UE a ajuns la un acord privind normele Euro 7, care are o structură mult îmbunătățită, în urma criticilor venite din partea constructorilor auto. Aceștia au susținut în ultimele luni că investițiile necesare pentru respectarea acestor norme ar afecta semnificativ tranziția la propulsia electrică.
Practic, pentru autoturisme și LCV-uri, Euro 7 ar urma să păstreze aceleași limite de emisii la țeava de eșapament, dar ar urma să introducă limite pentru emisiile non-eșapament, cum sunt particulele de la frâne sau de la anvelope. Pentru vehiculele grele, Euro 7 va introduce o reducere a emisiilor inclusiv la eșapament. În plus, normele vor acoperi cerințele minime de performanță pentru durabilitatea bateriei la mașinile electrice și va impune cerințe mai stricte privind durata de viață a vehiculului. Regulamentul prevede, de asemenea, utilizarea tehnologiilor avansate și a instrumentelor de monitorizare a emisiilor.
Normele Euro 7 ar urma să intre în vigoare în 2025, însă Uniunea Europeană a adoptat de asemenea o altă propunere care prevede ca începând din 2035 autoturismele noi să aibă un nivel zero al emisiilor de CO2.
Category: Stirile Punctul