Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va semna joi un protocol prin care va preda Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR) mai multe proiecte majore de investiții în infrastructură, printre care Autostrada Unirii A8 și Autostrada A3 Ploiești – Brașov. CNIR a fost înființată pentru a prelua dezvoltarea proiectelor de autostradă și drum expres din România, în timp ce CNAIR va păstra mentenanța acestora pe măsură ce crește numărul de kilometri aflați în trafic. Astfel, joi, 27 iunie 2024, CNAIR și CNIR vor semna Protocolul de Predare – Preluare, a anunțat Cătălin Urtoi, membru în Consiliul de Administrație al CNIR.
Conform lui, acest protocol va stabili pașii ce urmează să fie parcurși pentru ca proiectul Autostrăzii Unirii A8 să fie finalizat cu succes.
Proiectele care vor fi transferate de la CNAIR la CNIR:
– Autostrada A8 Târgu Mureș – Târgu Neamț (secțiunea II Miercurea Nirajului – Leghin);
– Autostrada A8 Târgu Neamț – Iași – Ungheni;
– Autostrada A13 Bacău – Brașov;
– Autostrada A3 Ploiești – Brașov;
– Drumul Expres Bacău – Piatra Neamț;
– Drumul Expres Focșani – Brăila;
– Drumul Expres Filiași – Târgu Jiu.
Gabriel Budescu, director general al Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR), care urmează să preia de la CNAIR proiectele de construcție de drumuri și autostrăzi și îi va lăsa acesteia doar întreținerea, spunea recent într-un interviu pentru Economedia că instituția are proiecte pentru 774 kilometri de autostradă și drum expres, iar o noutate pentru o companie de stat este faptul că angajații vor lua parte la profitul companiei. O altă noutate este că birourile din CNIR vor duce un proiect de la cap la coada, de la concept până la execuție.