Noul an școlar începe cu roboți  educaționali multifuncționali la Papiu și Unirea
Noul an școlar începe cu roboți educaționali multifuncționali la Papiu și Unirea

Noul an școlar începe cu roboți educaționali multifuncționali la Papiu și Unirea

Pe lângă profesori dedicați avem nevoie de o nouă infrastructură 
școlară pentru ca elevii să se poată împrieteni cu noile tehnologii, 
să-și antreneze creativitatea, imaginaţia, capacitatea de a lucra în 
echipe și pentru a deprinde noile tehnici de învățare 
transdisciplinară. În acest sens, Asociația „Descoperă-ți pasiunea în 
IT” (DpIT) a demarat un nou proiect educaţional: “Roboţi pentru 
şcoli!”, acțiune desfășurată alături de partenerii de la Accenture 
România.

Educația trebuie să se alinieze la noile nevoi ale elevilor de a 
învăţa mai inteligent, mai digital și aplicat. Prin urmare, împreună 
cu Accenture România, Asociația DpIT a decis să contribuie la 
îmbunătăţirea bazei materiale didactice a mai multor şcoli, într-o 
primă etapă din judeţele Cluj şi Mureş, prin donarea unor roboţi 
educaţionali care azi, în plină revoluție tehnologică, sunt la fel de 
necesari în școli precum sala de sport, laboratorul de informatică, 
fizică ori chimie.
  Astfel, din septembrie, odată cu începerea noului an şcolar, elevii 
din 12 şcoli clujene şi mureşene se vor putea deja bucura de noile 
dotări.

Roboţii au fost donaţi următoarelor şcoli din Cluj-Napoca: Liceul 
Teoretic „Nicolae Bălcescu”, Liceul Teoretic „Lucian Blaga”, Liceul de 
Informatică „Tiberiu Popoviciu”, Colegiul Național „Emil Racoviță”, 
Liceul Teoretic „Bathory Istvan”, Liceul Teoretic „Avram Iancu”, 
Colegiul Național „George Barițiu”, Liceul Unitarian „Janos Zsigmond”, 
Liceul Teoretic „Apaczai Csere Janos” și Liceul Teoretic „Eugen Pora”.

Totodată, se vor bucura de funcțiunile roboților educaționali și 
elevii de la Colegiul Naţional „Unirea”, precum și de la Liceul 
Teoretic „Bolyai Farkas”, ambele din Târgu Mureș.

„Acest proiect, pe care l-am realizat cu mult entuziasm, alături de 
partenerii noștri de la Asociația DpIT, reprezintă angajamentul nostru 
față de educație. Pe lângă informația teoretică, știm cât de 
importantă este pentru elevi partea practică, iar cu ajutorul 
roboților programabili Rover Sphero aceștia vor beneficia de un proces 
de învățare mult mai aplicat. Ne dorim ca tot mai mulți elevi dornici 
să învețe și să se dezvolte să aibă acces la cele mai noi tehnologii”, 
au declarat reprezentanții Accenture Industry X.
Alfabetizarea tehnologică și digitală a devenit la fel de importantă 
azi pentru calitatea vieții ca alfabetizarea funcțională.
„Misiunea noastră este dezvoltarea unei generaţii de tineri capabili 
să se adapteze la provocările viitorului, iar dacă acesta este 
digital, atunci școala ar trebui să fie azi digitală. Construirea şi 
programarea roboţilor, la fel ca şi inteligența artificială sau IoT 
sunt competenţe la mare căutare astăzi, fiind deja aplicate în toate 
domeniile de activitate, de la agricultură până la medicină. Meseriile 
care presupun munca repetitivă vor dispărea mai curând decât ne 
aşteptăm şi e nevoie să ne pregătim copiii să înveţe inteligent şi 
creativ, pentru a munci mai inteligent, a găsi mai uşor soluţii la 
probleme şi a ne face tuturor viaţa mai uşoară şi sigură”, declară 
Liliana Ştefan-Cazacu, președinte al Asociației DpIT.
  Roboţii educaţionali donaţi sunt multifuncţionali, putând fi 
folosiţi atât la orele de informatică şi TIC sau în cluburile de 
robotică ale şcolilor, cât şi pe parcursul sesiunilor de instruire ale 
celorlalte discipline.
  „Deşi se aflau în vacanţa de vară, la aflarea veştii că vom veni cu 
roboţii, în multe şcoli am fost întâmpinaţi de profesorii de 
informatică împreună cu elevii lor, şi ne-au bucurat reacţiile 
elevilor, în special ale celor mici, care, nerăbdători, n-au mai 
aşteptat până în septembrie şi s-au grăbit să se “joace” deja cu 
roboţii, testându-i. Sperăm că profesorii vor antrena creativitatea 
elevilor provocându-i spre a le descoperi roboţilor aplicații 
fantastice şi în proiecte din domeniile biologiei, istoriei, 
geografiei, limbilor străine, artelor etc.”, adaugă Liliana 
Ştefan-Cazacu.
  Asociația DpIT mai are în derulare şi alte programe prin care 
susține, de șapte ani, învățământului preuniversitar. Între acestea se 
numără trei programe de educația și dezvoltarea în domeniul 
tehnologiei. Este vorba de programul de educaţie practică şi mentorat 
“Academia DpIT” prin care liceenii din toată ţara sunt încurajaţi şi 
sprijiniţi pe drumul inovaţiei şi al antreprenoriatului, 
“SpecialProf”, un program prin care se facilitează accesul 
profesorilor la cursuri de specializare profesională în domeniul IT și 
“RoboClub”, ateliere de robotică prin care copiii din învățământul 
primar sunt introduși în tainele construirii, programării și controlul 
roboților.
Toate programele organizate de Asociația DpIT sunt gratuite. Nu se 
percepe nici un fel de taxă de la participanți, programele fiind 
susținute prin munca voluntarilor și din sponsorizări.