1. Incepem cu VO Corunca Ernei.
Dupa cum stim este licitatie adjudecata pentru reproiectare. Proiectul a fost depus in septembrie 2022, cand s-a trezit DRDP Brasov ca nu are verificatori. Dupa 2 licitatii lansate pentru a gasi prestatori la care nimeni nu s-a inscris, a treilea a fost cu succes.
De data asta au impartit in 2 loturi, deci au facut doua licitatii în una.
Au separat asa:
Lotul 1 ( 115.500 ron)
Verificare
– lucrari de drumuri, inclusiv podete
– lucrari de poduri
– lucrari de consolidari versanti, stabilitatea terenului de fundare a constructiilor si a masivelor de pamant
– lucrari hidrotehnice
Lotul 2 (84.000 ron)
Verificare
– constructii civile parcare (inclusiv instalatii aferente)
– lucrari de instalatii electrice / telecomunicatii / iluminat
– lucrari de retele de apa / canalizare
– retele de apa canal
– lucrari de instalatii de gaze
Pe data de 12 decembrie 2022, au fost depuse 2 oferte.
1) RIA DESIGN CONSULTING SRL (ofertant unic)
2) CONSULTANTA PENTRU INFRASTRUCTURI TERESTRE – CONSIT (ofertant unic)
2.Dezbaterea pentru drumul A3-Zona Budiului
Pe data de 12 decembrie 2022, la Primaria Targu Mures a fost o dezbatere publica referitor la raportului privind impactul asupra mediului şi a studiului de evaluare adecvată pentru proiectul ”Prelungire Calea Sighișoarei – tronson de legătură între str. Budiului și autostrada Transilvania inclusiv lucrări de protejare și deviere rețele, parte integrantă din proiectul Realizare inel ocolitor al municipiului Târgu Mureș prin interconectarea autostrăzii A3, E60, DN15 și DJ152A – tronson 3”
Au fost prezente circa 20 de persoane, 3 din partea cetatenilor, proiectantul, elaboratorul studiului de mediu, cei de la ANPM MS, si 6+ de la Primaria Targu Mures.
Dezbaterea a fost fara podium, fara declaratii politice, cu observatii pertinente vorbele proiectantului la final de eveniment.
A fost un cetatean, care va avea accesul la teren taiat, si se interesa cum va ajunge pe terenul lui. A fost un alt localnic, care a pus degetul pe rana, ca aceste drumuri cauzeaza vibratii, zgomot pentru cei care au / vor avea case in jur, si ca traficul pe actualul Calea Sighisoarei probabil va creste, o data ce se vor lega tronsoanele cu VO Corunca Ernei.
Si acum cateva detalii mai interesante:
1. Beneficiarul investitiei va fi CNAIR
2. CNAIR a impus foarte multe elemente in proiectare.
Panta maxima 6%, si din aceasta cauza in zona str 8 Martie se merge cu viaduct spre urcare, nu se poate acomoda o legatura la sol. Tot din aceasta cauza “sus pe deal” va fi drumul expres sub cota naturala, chiar si cu 6-8 metri.
Va fi o solutie urata, fara sapaturi si terase etajate, ci va fi cu piloti forati si zid de sprijin inalt.
Tot CNAIR a impus parapet median, in acel stil cum este la drumul de legatura spre A3.
Viteza de proiectare urcare/coborare de doar 50kmh.
Drumul va avea 2×2, foarte similar cu drumul de legatura A3.
Lucrarea azi, nu are fonduri alocate, dar e eligibil pe POIM, dar inca nu e inaintat. Din partea Primariei, neoficial au zis ca doar gasirea de fonduri din partea CNAIR va fi de 3+ ani.
Cele mai dezbatute zone au fost
1) legatura cu str Dealului – foarte multe obiectii, speram ca vor schimba solutia cu o sub/supratrecere fara acces pe drumul expres
2) corelarea cu potentialul zonei (se face un drum nou, cu o diferenta de nivel semnificativa, gen urcarea pe str Al. Papiu Ilarian – trebuie corelate expansiuni imobiliare si viziune in viitor, ca drumul e si pentru ce vom avea in 25 de ani acolo)
3) in zona Budiului se face un giratoriu, la care daca nu suntem atenti, si se subdimensioneaza vom crea Cocosul de Aur 2, avand in vedere expansiunea imobiliarea in zona Budiului Mic, str Budiului si o eventuale conexiune directa din giratoriu direct catre str Bega/supratrecere spre cart Maurer, va sufoca acel giratoriu folosit ca tranzit pe directia A3->Calea Sighisoarei.