La aproape 7 luni de funcționare, se adună tot mai multe nemulțumiri la adresa Sistemului Garanție – Returnare, cel prin care pentru fiecare ambalaj clienții plătesc o garanție de 50 bani. Apoi, banii sunt recuperați sub formă de tichete valorice valabile în magazinele în care au predat ambalajele goale la la automat sau numerar, în cazul predării manuale.
În ultimele săptămâni, oamenii s-au plâns tot mai mult pe rețelele de socializare că mai tot timpul sunt cozi la aparatele unde ar trebui să predea ambalajele. Venirea căldurii a crescut consumul de apă îmbuteliată, de bere la doză și de băuturi răcoritoare, iar tot mai mulți oameni au dorit să își recupereze banii opriți drept garanție la cumpărături. Iar cum perioada s-a suprapus și meciurile de la campionatul european de fotbal, s-au adunat și mai multe ambalaje.
Iar în acest context au apărut, din nou, și nemulțumirile altei verigi din această horă a reciclării. Este vorba de patronii de mici afaceri din domeniul HoReCa și din comerț, obligați și ei să colecteze ambalajele și să le predea mai departe celor de ReturoSGR, ca să își recupereze banii plătiți de ei clienților.
În cazul lor, principalele probleme, așa cum eu fost ele evidențiate încă din primăvară și de Organizaţia Patronală a Hotelurilor şi Restaurantelor din România – HORA, sunt: prețul ridicat al sacilor în care fac colectarea selectivă și pe care îi cumpără de la RetuRo SGR, spațiile ocupate de sacii plini cu ambalaje și faptul că nu le sunt plătiți toți banii pe ambalaje, pentru că unele dintre ele nu mai ajung întregi la destinație și sunt respinse de la plată.