Schimbarea afectează restaurantele, însă aduce câștiguri pentru supermarketuri și platformele de livrare
Potrivit cifrelor furnizate de Rabobank și Eurostat, volumul vânzărilor cu amănuntul de produse alimentare, ajustat în funcție de inflație, în supermarketuri, hipermarketuri și magazine similare, a crescut cu +1,5% în zona euro, între luna ianuarie și luna mai a anului acesta. În ceea ce privește barurile și restaurantele, indicatorul a scăzut cu -0,3%, arată Reuters.
Această schimbare sugerează o revenire a consumului de mâncare făcută sau livrată acasă de pe timpul pandemiei de Covid-19, când oamenii nu puteau ieși din casă din cauza restricțiilor. Serviciile de livrare de mâncare acasă au înregistrat vânzări record, deși au întâmpinat dificultăți odată cu ridicarea restricțiilor.
Delivery Hero, compania care deține Glovo și Foodpanda, precizat că consumatorii ies mai puțin să mănânce în localuri în perioadele cu dificultăți economice, dar vor comanda mâncare ca alternativă mai ieftină. Acest fenomen a fost observat în special odată cu apariția politicilor tarifare ale președintelui Donald Trump, care au contribuit la incertitudinea economică și au dus la o creștere a persoanelor care aleg să nu mai mănânce la restaurant.