O alunecare de teren masivă a avut loc pe Autostrada Transilvania, între Nădășelu și Zimbor, la kilometru 11. În plus, numeroase zone cu sol instabil au dat bătăi de cap constructorilor anteriori.
Bechtel Corporation, companie de construcții și inginerie din SUA, a sărit peste acest tronson cu probleme și a început lucrările dincolo de Suplacu de Barcău spre graniță. Între timp, celor de la Maltauro, companie de construcții italiană, i s-a reziliat contractul înainte de a pune o cupă de excavator în teren după ce a cerut costuri suplimentare imense, potrivit unei postări a Asociației Pro-Infrastructura.
Sursa Video: Youtube/ Asociația Pro Infrastructura
Actualul antreprenor general, UMB, una dintre cele mai mari companii de construcții de drumuri din România, în ciuda mobilizării excepționale, nu scapă de problemele majore de consolidare, iar execuția în aceste zone cu instabilitate este fie blocată (ca în cazul alunecării de teren), fie înregistrează întârzieri și, desigur, costuri în plus.
Deși constructorul actual depune toate eforturile pentru consolidarea versanților, soluțiile aplicate până acum nu par a avea rezultate favorabile.
Experții desemnați de UMB și de CNAIR caută împreună soluții, luându-se în calcul inclusiv schimbarea traseului.
A3 este o autostradă în construcție, ce pornește de la București spre nord, urmând să traverseze Munții Carpați prin Valea Prahovei, să străbată Podișul Transilvaniei pe direcția SE-NV, și să ajungă, prin nordul Carpaților Occidentali, la punctul de trecere a frontierei cu Ungaria de la Borș.
Sursa foto: Asociația Pro Infrastructura/ Facebook