Tîrgu Mureșul este un oraș mediu, care se zbate pentru dezvoltare, în competiție cu orașe mult mai puternice din România. Totuși, Târgu Mureș are și avantajele sale, pe care le-ar putea fructifica mult mai bine: un mediu academic dezvoltat, un aeroport sau o poziție centrală la nivel de țară. Pe de altă parte, mai avem mult de lucru la alte aspecte care ar crește mult atractivitatea orașului, atât din punct de vedere economic, cât și în ceea ce privește condițiile de viață: infrastructura rutieră, pistele de biciclete, spațiile verzi, atragerea de investitori.
Beneficiind de informațiile prezentate în lucrarea Băncii Mondiale intitulată „Orașe-magnet: Migrație și navetism în România”, vă prezentăm o analiză a avantajelor și dezavantajelor municipiului Tîrgu Mureș și ale județului Mureș, precum și ale posibilităților de dezvoltare.
Iar dezvoltarea unui oraș se poate măsura prin numărul migranților și a navetiștilor care vin în Tîrgu Mureș, deoarece „orașele care se bucură de cea mai mare dinamică și de cel mai mare succes sunt, de asemenea, cele în care oamenii doresc să se mute”.
După cum se știe, modernizarea Aeroportului Transilvania decurge lent, iar Aeroportul este închis din noiembrie 2016. În plus, există păreri care afirmă că pista Aeroportului ar trebui prelungită cu încă 500 de metri față de cât prevede planul de modernizare, pentru ca Aeroportul să devină cu adevărat capabil să preia majoritatea tipurilor de trafic aerian.
Importanța infrastructurii aeriene pentru dezvoltarea orașelor, deci a municipiului Tîrgu Mureș este evidențiată de analiza Băncii mondiale: „Tot mai mulți oameni se deplasează între centrele urbane mari cu avionul. Traficul aerian din România are unul dintre cele mai intense ritmuri de creștere din UE. Liniile aeriene low-cost au transformat călătoria între centre urbane într-o metodă ușoară și convenabilă de transport, la prețuri foarte mici (se poate zbura de la București la Cluj-Napoca, Timișoara și Iași la un tarif de aproximativ 10 euro). Aceasta impune modernizarea infrastructurii aeroportuare pentru a facilita deplasarea în interiorul țării. Deși majoritatea aeroporturilor au fost modernizate în ultimii ani, aproape toate sunt subdimensionate comparativ cu volumele actuale de trafic. Infrastructura aeroportuară trebuie, așadar, să fie modernizată și extinsă în mod permanent.
Intervențiile pot include: adăugarea de piste pentru o mai mare frecvență a zborurilor; extinderea infrastructurii de procesare a pasagerilor (cel mai ocupat aeroport din România nu poate gestiona numărul de pasageri la orele de vârf); dezvoltarea de infrastructură intermodală care să permită continuarea ușoară a călătoriei în zona metropolitană de destinație sau în afara acesteia. În plus, aeroporturile trebuie să fie modernizate pentru a facilita și transportul aerian de mărfuri”, se spune într-o lucrare a Băncii Mondiale intitulată „Orașe-magnet: Migrație și navetism în România”.
Între 2005 și 2016, Aeroportul Tîrgu Mureș a avut o rată de creștere medie anuală a numărului de pasageri de 33,1%, ajungând în 2016 la 287.000 de pasageri. A fost a doua rată de creștere din țară, după Craiova, dar numărul de pasageri a rămas redus față de aeroporturile din Cluj Napoca, Timișoara sau Iași. În prezent aeroportul din Tîrgu Mures nu este funcţional.
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.