Efectele generate de pandemia de coronavirus au adus economia mondială în stare de repaus, însă pentru producătorii de prezervative şi jucării sexuale, afacerile merg cresc într-un ritm cât se poate de accelerat, scrie Financial Times.
Ritex, cea mai mare companie germană de produse profilactice, a înregistrat vânzări duble în luna martie. Compania a declarat că vânzările de luna trecută au fost de două ori mai mari (12,7 milioane), comparativ cu aceeaşi perioadă din 2019.
Trendul are loc şi în alte ţări. Ann Summers, lanţul britanic de lenjerie, a declarat că vânzările de jucării sexuale cu crescut cu 27% săptămâna trecută, comparativ cu aceeaşi perioadă de anul trecut.
De-a lungul planetei, pandemia de coronavirus a oprit aproape în totalitate viaţa socială. Magazinele, barurile şi cluburile au fost închise, iar competiţiile sportive au fost amânate. Măsurile stricte de distanţare socială implică faptul că adunările publice de peste două sau trei persoane sunt strict interzise.
Axel-Jurg Potempa, un specialist german în sănătate sexuală, estimează un boom de nou-născuţi în perioada Crăciunului.
„Criza creează legături noi. Fricile cauzate de COVID-19 au generat un flux constant de adrenalină şi o fază ulterioară de eliberare a dopaminei, care creşte libidoul unei părţi mari din populaţie”, a declarat Potempa.
O altă companie germană, Dildo King, a declarat că vânzările jucăriilor sexuale au crescut cu 87% faţă de anul trecut odată ce au fost anunţate restricţiile.
Însă, precum aproape toate celelalte business-uri afectate de COVID-19, lanţurile de aprovizionare au fost întrerupte.
Karex, companie care produce unu din cinci prezervative la nivel global, a trebuit să îşi închidă temporar trei fabrici din Malaezia, ca urmare a măsurilor de circulaţie implementate de autorităţi. În prezent, compania funcţionează la o capacitate de 50%.
ZF