Criza costului vieţii generează o „vânătoare” de promoţii pentru cumpărăturile de sărbători, deşi consumatorii sunt tot mai sceptici cu privire la valoarea reală a reducerilor, potrivit celui mai recent studiu realizat de EY referitor la cumpărăturile de sărbători, citat de Agerpres.
Studiul a sondat opiniile şi atitudinile a 13.000 de consumatori din toată lumea cu privire la apropiatul sezon al promoţiilor de sărbători. Potrivit acestuia, circa 69% dintre respondenţi au declarat că profită de evenimente de reduceri şi le aşteaptă cu interes.
Cu toate acestea, aproape două treimi (64%) dintre consumatorii intervievaţi sunt sceptici cu privire la promoţiile din perioada sărbătorilor, având îndoieli despre valoarea reală a reducerilor, iar un număr similar (58%) de respondenţi constată că articolele pe care doresc să le cumpere nu sunt incluse în promoţie.
Respondenţii menţionează presiunea existentă asupra veniturilor disponibile, 45% dintre ei fiind îngrijoraţi cu privire la capacitatea lor de a putea acoperi cheltuielile aferente acestui sezon de sărbători, procent care creşte la 49% în cazul consumatorilor din Generaţia Z (cu vârste cuprinse între 18 şi 27 de ani), în timp ce 57% intenţionează să profite de reduceri din cauza situaţiei lor financiare.