Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere CNAIR a anunţat aseară, prin vocea directorului general Constantin Pistol, că a primit opt oferte pentru proiectarea şi execuţia lotului Târgu-Mureş-Miercurea Nirajului, din autostrada A8, a Unirii.
Presiunile exercitate de USR asupra celor de la CNAIR – şi cu temei, şi fără – au avut, până la urmă, efectul dorit, în sensul că n-aumai fost tărăgănări şi amânări în ce priveşte A8. Altminteri, ar fi existat riscul pierderii finanţării europene prin PNRR.
Ofertele primite de CNAIR
- Asocierea Duna Group International Kft (lider de asociere) – A-Hid Zrt. – Ing Service SRL – Duna Construcții RO SRL (Ungaria – România);
- Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret AS (Turcia);
- Mapa Insaat Ve Ticaret AS (Turcia);
- Nurol Insaat Ve Ticaret AS (Turcia);
- Asocierea Ozaltin Insaat Ticaret Ve Sanayi AS (lider de asociere) – Bog’Art SRL (Turcia – România);
- Strabag SRL (Austria);
- Tekfen İnşaat Ve Tesisat AŞ (Turcia);
- WeBuild SPA – (Italia).
Din aceste opt oferte, cinci vin de la firme din Turcia, una de la o asociere maghiaro-română, una de la austriecii de la Strabag, care au mai lucrat în judeţul Mureş, iar una de la italienii de la WeBuild (adică firma rezultată prin fuziunea Astaldi cu Salini Impregilo), care licitează mult, ca să întrârzie peste tot.
Firma sau asocierea căreia îi va fi atribuit contractul are la dispoziţie o jumătate de an pentru proiectare şi doi ani pentru construcţia a 24,4 km de autostradă şi drum de legătură cu autostrada Transilvania. Banii, undeva la 3 miliarde de euro, vin integral prin PNRR, fiind bani nerambursabili.