Oraşul smart Cluj-Napoca merge pe motorină. De ce stau autobuzele electrice în garaj
Oraşul smart Cluj-Napoca merge pe motorină. De ce stau autobuzele electrice în garaj

Oraşul smart Cluj-Napoca merge pe motorină. De ce stau autobuzele electrice în garaj

Mai bine de jumătate (54%) din transportul public din Cluj-Napoca s-a realizat, anul trecut, pe motorină, asta în timp ce 44% din parcul auto diesel este format din autobuze Euro 3 vechi şi poluante. În plus, deşi are 41 de autobuze electrice, Compania de transport public susţine că în orele de vârf foloseşte doar jumătate.

Cluj-Napoca a fost primul oraş din România care a achiziţionat autobuze electrice.

Într-un răspuns al Companiei de Transport Cluj-Napoca (CTP), se arată că „la orele de vârf sunt utilizate, în medie, 24 de autobuze electrice”. De ce doar atâtea? „Programul de circulaţie al acestora este astfel stabilit, încât să poată  efectua numărul de kilometri planificaţi cu toate sistemele auxiliare funcţionale (iluminat interior, informare călători, încălzire, aer condiţionat, etc). Pentru aceasta, autobuzele trebuie ca pe lângă încărcarea lentă din timpul nopţii să fie încărcate şi în timpul zilei atât lent cât şi rapid în funcţie de consumul necesar pentru tracţiune şi pentru serviciile auxiliare”, a precizat compania.

Citeste mai mult: adev.ro/r7mxtu