Dacă anul viitor maghiarii vor decide ca guvernul actual să îşi continue activitatea, până în 2025, toate cele 23 de municipii ale Ungariei vor fi accesibile pe şosele cu patru benzi, a declarat ministrul ungar al inovaţiei şi tehnologiei, vineri, la conferinţa de presă susţinută în locul în care încep lucrările pentru legătura autostrăzii M35 Debrecen-Józsa cu şoseaua 354.
László Palkovics a relatat că prin dezvoltările rutiere
efectuate în ultimul deceniu, cele 1300 de kilometri de reţele de
şosele rapide din 2010 se apropie, astăzi, de o lungime totală de
aproape 1700 de kilometri, iar cu investiţiile suplimentare care se
află acum în curs de desfăşurare sau în curs de pregătire, se va
trece de 2000 de kilometri.
Ministrul a amintit că Programul de dezvoltare rutieră care
include planurile cu privire la transportul rutier a fost lansat în
urmă cinci ani, iar pentru acesta a fost asigurată suma de 3600 de
miliarde de forinţi (aproape 10 miliarde de euro), majoritatea
banilor provenind din surse bugetare interne.
László Palkovics a subliniat că se depun în mod constant
eforturi pentru a conecta şoselele rapide la reţeaua internaţională
de drumuri şi pentru a ajunge cu autostrăzile şi restul şoselelor
până la toate frontierele ţării – toate acestea, cât mai curând
posibil. Potrivit oficialului ungar, un obiectiv important mai este
şi acela ca din orice localitate din Ungaria să se poată ajunge în
30 de minute la o şosea cu patru benzi.
În timp ce în 2010, au existat trei puncte de trecere frontieră
la care s-a putut ajunge pe o şosea cu patru benzi, până la
mijlocul deceniului care a trecut şosele rapide întinzându-se până
la unsprezece puncte de trecere a frontierei, a spus ministrul,
apoi a enumerat dezvoltările care se află în curs de desfăşurare
sau planificare.
“În ceea ce priveşte dezvoltarea reţelei rutiere din Ungaria,
înregistrăm rezultate remarcabile chiar şi la nivelul Europei
Centrale: atunci când va fi predată şi ultima secţiune a
autostrăzii M30 – ceea ce va avea loc în acest an – Ungaria va
putea spune că a reuşit să construiască toată porţiunea care îi
revenea din coridorul Via Carpatia, iar asta cu cinci ani mai
devreme decât termenul-limită din 2026”, a punctat László
Palkovics. Prin conectarea regiunilor estice ale ţărilor prin care
trece, coridorul dintre Marea Baltică şi Marea Neagră va extinde
legăturile de mare viteză din Europa Centrală şi de Est, a adăugat
ministrul.
László Palkovics a mai subliniat: la fel ca multe alte ţări
europene, şi Ungaria implementează dezvoltarea autostrăzilor
printr-o procedură de concesiune, “având în vedere că Uniunea
Europeană nu mai finanţează investiţiile de şosele rapide”.
“Prin urmare, dezvoltarea reţelei de şosele rapide poate
continua într-un ritm şi mai rapid; în plus, nu va creşte
semnificativ datoria publică, deoarece taxele de dezvoltare şi
întreţinere suportate vor fi acoperite de veniturile din taxarea
drumurilor”, a arătat ministrul ungar al inovaţiei şi tehnologiei.
MTI