Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a terminat de încărcat pe platforma SEAP, chiar înainte de Paştile ortodoxe, răspunsurile la întrebările şi solicitările de clarificare depuse de constructorii interesaţi, pentru lotul de autostradă Târgu-Mureş-Miercurea Nirajului.
Prin urmare, stagnarea în care intrase procedura de licitaţie a fost depăşită; constructorii interesaţi au termen să depună oferte pentru proiectare şi execuţie până la data de 27 aprilie inclusiv.
Anterior, cu câteva zile mai înainte, fusese depăşit blocajul existent şi la licitaţia aferentă celuilalt tronson de autostrada A8 (a Unirii), Leghin-Târgu-Neamţ, astfel că şi pentru acest lot de autostradă finanţat prin PNRR se pot depune oferte de proiectare şi execuţie. În cazul acestui lot, termenul limită e mâine, 19 aprilie.
Problemele, despre care Punctul a mai scris, au apărut acum aproximativ 5 săptămâni, atunci când cele câteva firme interesate au depus la CNAIR aproape 700 de întrebări şi solicitări de clarificare pe marginea documentaţiei. Una prost întocmită, după cum spun aproape la unison constructorii interesaţi.
Loturile de autostradă Târgu-Mureş-Miercurea Nirajului şi Leghin-Târgu-Neamţ sunt singurele de la noi din ţară care ar putea beneficia de finanţare prin PNRR; una dintre condiţiile pentru ca banii europeni să vină este ca lucrările să fie finalizate nu mai târziu de 31 august 2026.
Pentru aceasta, trebuie ca ambele loturi să aibă un constructor desemnat în cel mai scurt timp posibil, ceea ce presupune, din partea CNAIR, accelerarea procedurilor de evaluare a ofertelor şi de desemnare a câte unui constructor.
Lotul din judeţul Mureş al autostrăzii Unirii are o lungime de 24,4 km şi are termen de proiectare de şase luni. Execuţia în sine ar urma să dureze nu mai mult de doi ani. Valoarea contractului ar urma să fie între 2,9 şi 3,4 milioane de lei, în funcţie de ofertele ce vor fi avansate.
Sorin Simion
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.