Părinții beneficiari de concediu pentru creșterea copilului că pot solicita stimulentul de inserție
Părinții beneficiari de concediu pentru creșterea copilului că pot solicita stimulentul de inserție

Părinții beneficiari de concediu pentru creșterea copilului că pot solicita stimulentul de inserție

Direcția de Asistență Socială Târgu Mureș informează părinții beneficiari de concediu pentru creșterea copilului că pot solicita stimulentul de inserție, în condițiile prevăzute de legislația în vigoare (O.U.G. nr. 111/2010 privind concediul și indemnizația lunară pentru creșterea copiilor, cu modificările și completările ulterioare).

Ce este stimulentul de inserție?

Stimulentul de inserție reprezintă un ajutor financiar acordat lunar părinților care revin pe piața muncii. Valoarea acestuia este de:

• 1.500 lei, dacă persoanele îndreptăţite obţin venituri înainte de împlinirea de către copil a vârstei de 6 luni, respectiv 1 an în cazul copilului cu dizabilităţi. Cuantumul de 1.500 lei se acordă până la împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului cu dizabilităţi;

• 650 lei dacă persoanele îndreptăţite obţin venituri după împlinirea de către copil a vârstei de 6 luni, respectiv 1 an în cazul copilului cu dizabilităţi.

Cine poate beneficia?

Stimulentul de inserţie se atribuie oricăruia dintre părinţii fireşti ai copilului, oricărei persoane căreia i s-a încredinţat copilul în vederea adopţiei sau care a adoptat copilul, persoanei care a fost numită tutore al copilului, asistentului maternal profesionist, numai pentru copiii săi naturali ori adoptați care obțin venituri supuse impozitului.

Acte necesare pentru depunerea cererii:

Cerere tip (regăsită pe site-ul Direcției de Asistență Socială Târgu Mureș www.dastgmures.ro Secțiunea Beneficii de Asistență Socială sau accesând link-ul: https://dastgmures.ro/beneficii-de-asistenta-sociala/concediul-indemnizatia-lunara-crestere-copil/#stimulent);

• Actele de identitate ale ambilor părinţi ai copilului (copie și original);

• Certificatul de naștere al copilului (copie și original);

• Adeverință de la angajator privind reluarea activității și data reînceperii muncii;

• Alte documente, dacă este cazul.

Actele mai sus amintite pot fi transmise online la adresa de e-mail registratura.das@tirgumures.ro

sau fizic la Registratura Direcției de Asistență Socială Târgu Mureș, str. Gheorghe Doja, nr. 9, parter, camera 8, însoțită de documente justificative, care vor fi transmise Agenţiei Județene pentru Plăţi şi Inspecţie Socială (AJPIS) Mureș, în vederea stabilirii sau, după caz, respingerii solicitării şi efectuării plăţii.

Informații suplimentare pot fi solicitate telefonic la numărul: 0365/430859 sau prin Whatsapp: 0725.403.315 (Luni și miercuri: 08:00 – 14:30; Marți și joi: 08:00 – 16:00; Vineri: 08:00 – 14:00).

Direcția de Asistență Socială Târgu Mureș

Citește articolul complet